دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

سینماگران همزمان با روز بزرگداشت شهدا مطرح کردند؛

پرداختن به زندگی شهدا در سینما از نان شب هم واجب تر است/ از تأکید بر نفوذ فراماسون ها در مهمترین نهادهای کشور تا انتقاد شدید از عملکرد مدیران جدید سینمایی!

روز بزرگداشت شهدا-شرف الدین-شاهمرادی زاده- اردکانی

سینماپرس: ۳ تن از سینماگران برجسته سینمای مقاومت و دفاع مقدس همزمان با روز بزرگداشت شهدا در خصوص لزوم پرداختن به زندگی شهدا در سینما و تلویزیون تأکید کردند: پرداختن به زندگی شهدا در سینما از نان شب هم واجب تر است؛ این دسته از سینماگران متذکر شدند: نشانه ای برای تغییر روال قبل و توجه به سینمای استراتژیک در عملکرد مدیران جدید دیده نمی شود و فراماسون ها در مهمترین نهادهای کشور ما نفوذ کرده اند و برای همه چیز ما تصمیم گیری می کنند!

به گزارش سینماپرس شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. شهدا مصداق بارز عند ربهم یرزقونند. شهید همواره زنده است و حیات و ممات او همواره صفتی است برای حیات طیبه و به مصداق آیه شریفه قرآن که می فرماید: «و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند «.

شهید سیدمرتضی آوینی نیز در این باره می گوید: «پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان، ما را با خود برده است و شهدا مانده اند»

اما سوألی که همزمان با روز بزرگداشت شهدا به هر ذهن آگاه و بیداری خطور می کند این است که ما اساساً در کشورمان برای زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا، اهداف و آرمان های آن ها و آنچه باعث شد تا آن ها از دنیا بگذرند و به ره سعادت برسند چه کرده ایم؟

حوزه فرهنگی و هنری کشور و به خصوص سینمای ایران و باز هم به خصوص طی سال های اخیر برای تبیین و تفهیم آرمان ها و اهداف و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم چه قدمی برداشته است؟ چرا سینمای ایران جایگاهی شده برای حضور نااهلانی که به واسطه خون همین شهدای بزرگوار اینک آزادانه کار می کنند اما آثارشان بر ضد منافع و سیاست های کلان نظام و کشور است؟

چرا ما باید در سینمای ایران شاهد بیکاری بخش اعظمی از سینماگران دغدغه مند حوزه مقاومت و دفاع مقدس باشیم و به جای تولید آثار استراتژیک فیلم هایی با مضامین «همجنسگرایانه»، «فمینیستی» و... تولید کنیم؟ چرا فیلمسازان سیاه نما و انتلکتوئل اغلب پرکارند و فیلمسازان ارزشی اغلب بیکار؟

در همین رابطه ۳ تن از سینماگران برجسته و ارزشی کشور آقایان: محمدرضا شرف الدین، ماشاالله شاهمرادی زاده و جواد اردکانی با ما گفتگو کردند که ماحصل نظرات ایشان برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

محمدرضا شرف الدین مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در آستانه روز بزرگداشت شهدا در خصوص لزوم پرداختن به زندگی شهدا در سینما و تلویزیون گفت: برای تبلیغ جهان بینی حضرت امام (ره) باید در سینما تبلیغ شهادت و چگونگی شهادت طلبی کنیم چرا که جزو کارهای بزرگ معمار کبیر جمهوری اسلامی ایران این بود که نگرش و جهان بینی جهان را دگرگون کرد؛ ایشان فرهنگ شهادت را احیاء کردند و فرهنگ شهادت باید به عنوان جهان بینی برتر ایران اسلامی به دنیا ارائه شود. عده ای در مسندهایی قرار می گیرند که مواظبت کنند کارهای مثبتی انجام نگیرد و این دوران تاریخی شکوهمند آرام آرام به فراموشی سپرده شود. اگر تک و توک کار می شود دغدغه شخصی است نه برنامه ریزی دولتی و تشکیلاتی و ما اثری از احیای تفکر انقلاب در سینما و سایر بخش های فرهنگی و هنری کشور نمی بینیم و این مسئولان فرهنگی و هنری هستند که باید پاسخ بدهند چرا این روش را پیش گرفته اند؟

جواد اردکانی کارگردان سینما نیز در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: در ساختار فرهنگی کشور اشکالات اساسی ریشه ای وجود دارد که باید حل شوند؛ حضرت آقا به صراحت می فرمایند حوزه فرهنگ باید اصلاح ساختاری شود اما این دولت جدید که آمد چه کرد؟ متأسفانه هیچ نشانه ای برای تغییر روال قبل و توجه به سینمای استراتژیک در عملکرد مدیران جدید دیده نمی شود! یعنی مدیران عوض می شوند اما خروجی ها عوض نمی شود و اگر هم تغییر می کند آنقدر اندک است که اصلاً به چشم نمی آید. اگر جامعه به لحاظ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی نیاز به فرهنگ مقاومت ندارد مدیران این را علناً اعلام کنند و تکلیف همه ما را روشن کنند! مدیرانی که وقتی می خواهند به بیت گزارش کار بدهند یک فیلم دفاع مقدسی هم در لیست آثارشان می گنجانند تعارف را کنار بگذارند و همین یک فیلم را هم تولید و حمایت نکنند!

ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما نیز تصریح کرد: فراماسون ها در مهمترین نهادهای کشور ما نفوذ کرده اند و برای همه چیز ما تصمیم گیری می کنند؛ کسی که می خواهد به فراماسونرها با انجام کار فرهنگی تیر بزند و آن ها را بکشد با بیکاری و خانه نشینی اش به او تیر می زنند و او را می کشند! در سینمای ایران نباید جایی برای جولان دادن فیلمسازان سیاه نما باشد؛ سینمای ایران نباید پذیرای قشر شبه روشنفکر باشد تا با ساخت برخی آثار پایه های نظام را سست و متزلزل نشان دهند. سینمای جمهوری اسلامی ایران باید با تمام ظرفیت و قوا تنها متعلق به آثار انقلابی، دفاع مقدسی، ارزشی و استراتژیک باشد و بس!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.