شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

جشنواره چهلم فیلم فجر از منظر اهالی سینما/۵

منتظری: فقدان سیاست راهبردی حلقه مفقوده جشنواره فجر است/ اضافه شدن شمارگان جشنواره ها بدون توجه به سینمای تراز انقلاب اسلامی دستاورد محسوب نمی شود

غلامرضا منتظری

سینماپرس: غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پس از اتمام چهلمین جشنواره فیلم فجر در خصوص ساختار و محتوای این دوره جشنواره گفت: فقدان سیاست راهبردی حلقه مفقوده جشنواره فجر است؛ مدیران سینمایی برای برگزاری جشنواره فجر انقلاب نباید تنها به ظواهر و ساختار توجه کنند و اصل اساسی سیاستگذاری اصولی و راهبردی را به فراموشی بسپارند!

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشنواره فیلم فجر برای اثرگذاری در جامعه و عرصه سینما نیاز به ریل گذاری صحیح و اصولی مبتنی بر سیاست های کلان فرهنگی کشور دارد و تا زمانی که این سیاستگذاری انجام نشود ما همواره با معضل و آسیب در این رویداد مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما باید بدانیم اضافه شدن شمارگان جشنواره ها بدون توجه به سینمای تراز انقلاب اسلامی دستاورد محسوب نمی شود. ترسیم چشم انداز افق سینمای جمهوری اسلامی ایران مهمترین اتفاقی است که مدیران سینمایی باید رقم بزنند ما باید از سینمای تراز انقلاب اسلامی تصویر روشنی داشته باشیم و برای سینمای ایران یک بام هدف مشخص تعریف کنیم تا تولیدات سینمایی و جشنواره ها ما را به سمت سقوط نبرند و بتوانند باعث رشد صعودی فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران شوند.

منتظری در ادامه این گفتگو حضور یک دبیر ثابت و متعهد و کاربلد در جشنواره فیلم فجر را یکی از نقاط قوت این رویداد سینمایی برشمرد و در این باره اظهار داشت: آسیب شناسی در مورد جشنواره فیلم فجر ضروری است؛ یکی از بزرگترین آسیب های این رویداد تغییر مکرر دبیرانش بوده که این اتفاق نباید رخ دهد. اگر ما در اندیشه تحول هستیم باید آسیب ها را بشناسیم و از آن ها درس عبرت بگیریم تا در گام های پیش رو همان آسیب ها را تکرار نکنیم.

این کارشناس فرهنگی متذکر شد: جشنواره فیلم فجر نیاز به دبیری شایسته و دائمی دارد که بتواند بر اساس سیاست های کلان فرهنگی نظام این رویداد سینمایی را در مسیر درست هدایت کند و تا این اتفاق رخ ندهد ما نمی توانیم به آینده روشن این رویداد سینمایی خوش بین باشیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر باید محلی برای انتقال پیام انقلاب اسلامی به جهانیان باشد و به ویژه همزمان با بین المللی شدن جشنواره ضرورت رسیدن این مسأله بیش از همیشه حس می شود.

منتظری در پاسخ به این سوأل که انتقادات جدی نسبت به محتوا و ساختار جشنواره فیلم فجر صورت گرفته و حتی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به این رویداد سینمایی انتقادات جدی داشته است، در این رابطه شما چه نظری دارید گفت: متأسفانه در ایام برگزاری جشنواره من دچار کسالت بودم اما با این حال چند فیلم محدود را در گرگان تماشا کردم. از آنجا که در جشنواره به صورت کامل حضور نداشتم و فیلم ها را کامل ندیدم نمی توانم نظر قطعی در این باره بدهم اما امیدوارم که همه مشکلات توسط مدیران سینمایی برطرف شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.