شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳

برخورد قاطع با یک اثر هتاک؛

اجرای «خاک سفید» در «جشنواره تئاتر فجر» متوقف شد

نمایش «خاک سفید»

سینماپرس: اجرای نمایش سیاه و هتاک «خاک سفید» به علت عدم رعایت اصلاحیه‌های ابلاغ شده در چهلمین جشنواره تئاتر فجر متوقف شد.

به گزارش سینماپرس، این نمایش هتاک به حاکمیت جمهوری اسلامی اولین اجرای خود را در روز شنبه ۲۳ بهمن ماه به صحنه برد و داوران جشنواره نیز در این اجرا حضور داشتند اجرایی که اصلاحیه‌های ابلاغی در آن صورت نگرفته بود و همچنان صدای اذان به عنوان پایان بخش این نمایش پخش گردید. اینگونه بود که دومین اجرای این نمایش از طرف شورای نظارت و ارزشیابی توقیف شد.
در همین زمینه حسین مسافر استانه، دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر به ایسنا گفت: نمایش " خاک سفید" از جمله آثار مشروط در جشنواره بود اما شخصا پای این کار ایستادم و از ان دفاع کردم چراکه این نمایش پیش از این به مدت ۷۰ شب اجرای عمومی خود را سپری کرده بود.
او ادامه داد: به گروه اجرایی این نمایش اصلاحیه هایی ابلاغ شد ولی متاسفانه آنچه در جشنواره اجرا شد، با نسخه بازبینی تفاوت بسیار داشت و گروه اجرایی به اصلاحیه ها پایبند نبودند.

دبیر جشنواره تئاتر فجر ابراز تاسف کرد: از این نمایش خیلی دفاع کردم تا در جشنواره حضور داشته باشد ولی وقتی گروه های اجرایی به اصلاحیه ها پایبند نیستند، چگونه در مقابل شورای نظارت و ارزشیابی از آنان دفاع کنم و با اینکه توقیف این نمایش هم اتفاق ناخوشایندی است، زبانم در مقابل شورای نظارت بسته است.

نمایش " خاک سفید" به کارگردانی محمدرضا هلال زاده، روایتی است درباره اتفاقاتی که اواخر سال ۷۹ در محله خاک سفید تهران رخ داده است. این نمایش به معضل مواد مخدر می پردازد.
به تازگی کارگردان این نمایش در گفتگویی با ایسنا اعلام کرد زمانی که یک نمایش می خواهد به مسائل و معضلات اجتماعی بپردازد، با محدودیتهای متعددی رو به رو می شود و دست گروه اجرایی بشدت بسته است.
این نمایش قرار بود ساعت ۱۹ امروز، ۲۳ بهمن ماه دومین نوبت اجرای خود را در تالار مولوی روی صحنه ببرد که اجرای ان توقیف شد و تماشاگران به ناچار، این سالن را ترک کردند.
نمایش "خاک سفید" پیش از این به مدت ۷۰ شب در قالب اجرای عمومی روی صحنه رفته است.

نظرات

  • موسی ۱۴۰۰/۱۱/۲۴ - ۱۸:۳۲
    0 0
    از این بدترش داره نمایش داده میشه، جلوش گرفته نمیشه!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.