چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

مطالبات صنفی اهالی سینما در آستانه سال نو/۴

قاسمی: مگر کسی حرف های ما را می شنود و تدبیری برای رفع بحران زندگی هنرمندان دارد؟/ برخی سینماگران از تأمین معاش روزانه خود عاجزند!

ثریا قاسمی در مراسم رونمایی از مستند «بانو»

سینماپرس: ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص وضعیت بحرانی معیشتی سینماگران و مطالبات صنفی اهالی سینما در آستانه سال نو گفت: مگر کسی حرف های ما را می شنود و تدبیری برای رفع بحران زندگی هنرمندان دارد که مطالبات مان را بیان کنیم؟ سال ها است گفته ایم پیشکسوتان نادیده گرفته می شوند اما چه کسی برای ما قدمی برداشت؟ بهتر است این سوألات را از مدیران بپرسید که در آستانه سال نو چه تدبیری برای رفع مشکلات عدیده زندگی هنرمندان کرده اند!

بازیگر فیلم های سینمایی «ویلایی ها» و «پدر آن دیگری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برخی سینماگران از تأمین معاش روزانه خود عاجزند اما کسی را نمی بینیم که از این مسأله ناراحت باشد و تدبیری برای رفع این بحران از زندگی این هنرمندان که سال ها برای رشد سینمای ایران زحمت کشیده اند داشته باشد.

وی ادامه داد: هنرمندان در تمامی کشورهای دنیا دارای اعتبار و اهمیت بسیار زیادی هستند و مدیران فرهنگی همواره توجه بسیار ویژه ای به آن ها می کنند اما این مسأله در کشور ما برعکس است و ما واقعاً شاهد نادیده گرفته شدن هنرمندان نه تنها در حوزه سینما که در سایر بخش ها و حوزه های دیگر نیز هستیم.

قاسمی سپس بی توجهی به هنرمندان پیشکسوت را یکی از دردهای بزرگ این قشر دانست و متذکر شد: ما نمی گوییم کسی پول الکی به ما بدهد؛ ما از مدیران می خواهیم برای مان کار و اشتغال ایجاد کنند و شرایطی را فراهم کنند که بتوانیم سر کار باشیم.

این سینماگر برجسته در پایان این گفتگو تأکید کرد: افسوس که دیگر هیچ چیز برای هنرمندان باقی نمانده؛ نه نامی و نه نانی و نه احترامی! بی شک مسئول دلسوزی وجود ندارد که مشکلات صنفی سینماگران برطرف نمی شود!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.