سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

فرجام دستپخت «اوج و «حوزه هنری»؛

فیلم مجعول «مصلحت» رفع توقیف شد؟!

فیلم سینمایی «مصلحت»

سینماپرس: محمدرضا شفاه تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی بیان کرد که این فیلم رفع توقیف شده و مقدمات اکران عمومی آن فراهم می‌شود.

به گزارش سینماپرس، چندی پیش احسان محمدحسنی رییس سازمان اوج در نشستی خبری از توقیف ۲ فیلم سینمایی «مصلحت» و «لباس شخصی» از تولیدات این سازمان خبر داد. او در این نشست درباره ملاحظات قوه قضاییه سخن گفت و عنوان کرد: «سوءتفاهمی برای قوه قضاییه رخ داده است که در حال گفتگو هستیم و حتماً حل می‌شود. درباره هر دو فیلم همین قوه قضائیه مشکل دارد.»

فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه که محصول مشترک سازمان اوج و حوزه هنری است، یکی از این آثار بود. اثری که ظاهرا دغدغهمند است و سعی دارد نقد درون گفتمانی بر حاکمیت نظام جمهوری اسلامی باشد؛ اما به واسطه عدم شناخت و دانش کافی و همچنین دقت لازم در طرح دغدغهها و بیان روایت خود به زبان سینما، به فیلمی در مواجهه با انقلاب اسلامی مبدل شده است. اثری است که شاید اگر نام «حوزه هنری» و «سازمان اوج» را در پس خود نداشت، مخاطب را با ذهنیت تماشای فیلمی سفارش شده از آن سوی مرزها و در راستای ترسیم مظلومیت طیف سلطنت‌طلب و همچنین مجاهدین خلق (منافقین) در نظام جمهوری اسلامی مواجه میساخت. اثری که با پیش کشیدن مبحث دوگانه کاذب «مصلحت» و «عدالت» ، سعی میکند تا «فساد سیستمی» نهادینه شده در ساختارهای حاکمیتی کشور را به تصویر کشیده و چنین ذهنیت تباه کنندهای را به مخاطب سینمایی خود ارایه نماید.

در همین راستا محمدرضا شفاه تهیه‌کننده «مصلحت» در گفتگو با مهر درباره سرنوشت فیلم «مصلحت» که پیش از این خبر توقیف آن رسانه‌ای شده بود گفت: «مصلحت» در حال حاضر آماده نمایش است و همکاران ما در حوزه هنری در حال برنامه‌ریزی برای اکران آن هستند.

وی افزود: مشکلاتی هم که فیلم از سوی قوه قضاییه با آن مواجه شده بود، تا حدود زیادی برطرف شده است.

در این فیلم فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی، سهی‌بانو ذوالقدر، مهدی فریضه، علی دل‌پیشه و نازنین فراهانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

حسین دارابی و محمدرضا شفاه کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مصلحت» در حال حاضر فیلم سینمایی «هناس» را به‌عنوان محصولی از حوزه هنری آماده رونمایی در چهلمین جشنواره فیلم فجر دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.