دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳

کلبادی نژاد مطرح کرد؛

حساسیت برنامه «صباهنگ» در پخش قطعه‌های موسیقی

رادیو صبا

سینماپرس: برنامه «صباهنگ» به بررسی ابعاد مختلف موسیقی می‌پردازد که از شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در شبکه رادیویی صبا پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، برنامه موسیقی محور «صباهنگ» به بررسی موسیقی‌های فولک و محلی، سنتی، پاپ، بی‌کلام و… در شبکه رادیویی صبا از شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ پخش می‌شود.

سجاد کلبادی نژاد تهیه کننده برنامه «صباهنگ» درباره این برنامه رادیویی به صبا گفت: «موسیقی را متفاوت بشنویم» شعار برنامه «صباهنگ» است. بر اساس همین شعار قصد داریم هر موسیقی و ترانه را به یک دلیلی در برنامه پخش کنیم، به عنوان مثال در آیتم «هماهنگ» سعی داریم به خوانندگان و آهنگسازانی بپردازیم که در ماهی که برنامه در حال پخش است، متولد شده اند.

وی افزود: در آیتم «رنگارنگ» برنامه «صباهنگ» چندین قطعه از یک خواننده را به صورت ترکیبی پخش می‌کنیم و برای تعویض و ترکیب قطعه‌ها، مجری برنامه یک جمله‌ای درباره خواننده و قطعه بعدی می‌گوید تا پیش درآمدی برای قطعه باشد.

کلبادی نژاد درباره دیگر آیتم‌های این برنامه رادیویی بیان کرد: موسیقی محلی در آیتم «فولکاهنگ» بررسی می‌شود. در هر قسمت از برنامه ابتدا درباره مکتب موسیقی فولک آن محل با مخاطبان برنامه گفتگو می‌کنیم تا هم به شنیدن آن قطعه توجه کنند و هم از موسیقی فولک نقاط مختلف کشور شناخت داشته باشند.

این تهیه کننده ادامه داد: بخش خاطره انگیز برنامه «صباهنگ»، آیتم «آبرنگ» است که در آن قطعه‌های قدیمی دهه‌های گذشته به همراه جملات خاطره انگیز، بین ترانه پخش می‌شود. «صباهنگ» همان طور که گفتم برای پخش هر قطعه از هر خواننده دلیلی را برای مخاطب مشخص می‌کند.

کلبادی نژاد درباره حضور یک خواننده، آهنگساز و فعال حوزه موسیقی در برنامه به عنوان کارشناس موسیقی گفت و یکی از عمومی ترین نظرات کارشناسان و مهمانان برنامه را درباره آسیب شناسی موسیقی مطرح کرد: آهنگسازان، خواننده‌ها و هنرمندان عرصه موسیقی، مانند کوروش رضوان پور، سالار عقیلی، بابک زرین، سینا حجازی و… به عنوان کارشناس و مهمان در برنامه حضور دارند و به آسیب شناسی و کیفیت موسیقی‌ها می‌پردازند. به عنوان مثال عمده این کارشناسان اعتقاد دارند، هر قطعه‌ای که صدای خواننده با دستگاه ساخته شود و آهنگساز از سازهای دستگاهی و ملودی‌های سمپل استفاده کند، در موسیقی ماندگار نخواهند بود و صرفا در یک برهه زمانی شنیده می‌شود و بعد از مدتی به دلیل واقعی نبودن و تکرار زیاد از یادها خواهد رفت.

وی در پایان افزود: برنامه موسیقی محور «صباهنگ» با پخش ترانه‌های درخواستی، فضای شادی را برای مخاطبان شبکه رادیویی صبا ایجاد می کند و قصد دارد گامی در ترویج و معرفی موسیقی خوب بردارد. این برنامه با بخش‌های گزارش، موسیقی فیلم، تکمیل شعر و ترکیب ترانه با مخاطبان برنامه «صباهنگ» همراه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.