شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

انتظارات از داوری های جشنواره فیلم فجر/۹

بهمنی: داوری پاشنه آشیل جشنواره فیلم فجر است/ نباید به کسانی که به نظام توهین کردند هیچ بهایی داده شود!

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما در خصوص انتظارات از داوری های جشنواره فیلم فجر گفت: داوری پاشنه آشیل جشنواره فجر است و اگر داور انتخاب درستی داشته باشد همه چیز در جشنواره درست پیش می رود؛ مهمترین نکته این است که داوران باید بر محور اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنند و باید اعتقاد به نظام و انقلاب داشته باشند تا بتوانند انتخابی شایسته را در جشنواره فجر انقلاب رقم بزنند.

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین نبرد» و «گلوگاه شیطان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: داوران باید به اهداف اصلی جشنواره فکر کنند و ببینند فلسفه اصلی جشنواره چه بوده و این جشنواره برای چه هدفی تأسیس شده است؟ جشنواره فجر انقلاب اسلامی در ایام پیروزی انقلاب برگزار می شود و از این رو بی شک باید پیرو آرمان ها و اهداف انقلاب حرکت کند.

وی ادامه داد: جشنواره فجر در تمامی زمینه ها باید عملکردی انقلابی داشته باشد؛ از اجرا و ساختار جشنواره گرفته تا محتوای فیلم ها، انتخاب و داوری آثار و... همه و همه باید در راستای مسیر درخشان انقلاب اسلامی باشد.

بهمنی سپس با بیان اینکه متأسفانه طی ۸ سال اخیر ساختار جشنواره در مسیر انقلاب اسلامی حرکت نکرد و این جشنواره به شدت دچار گمراهی شد اظهار داشت: جشنواره سال ها است از انقلاب اسلامی فاصله گرفته و متأسفانه حتی برخی مدیران و سینماگران در این سال ها زخم هم به صورت انقلاب زده اند و با سیاه نمایی ها و نشان دادن زشتی و ها و پلیدی ها در جشنواره دشمنان نظام و انقلاب را خرسند کرده اند.

این سینماگر تأکید کرد: جشنواره فیلم فجر داوری می خواهد که به فرم و ظاهر فیلم ها بی توجه باشد به اسامی فیلم ها نگاه نکند و با زدوبند به آثار جایزه ندهد که این ظلم مضاعف به جمهوری اسلامی است.

وی متذکر شد: یکی از مهمترین نکاتی که داوران و دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر باید به آن توجه داشته باشند این است که نباید به کسانی که طی سال های اخیر جایزه گرفتند و روی سن به نظام توهین کردند هیچ بهایی داده شود! دیگر داوران نباید اشتباه گذشتگان را تکرار کنند و به هنرمندان غیر ولایی، غیر متعهد و غیر انقلابی جایزه بدهند و فیلم های سیاه و چرک را مورد توجه قرار دهند.

بهمنی در پایان این گفتگو افزود: جشنواره فیلم فجر زمانی می تواند بازتاب درستی داشته باشد که داوران انقلابی آن فیلم های ارزشی و انقلابی را مور توجه قرار داده و تمام جوایز جشنواره را به این قبیل آثار اعطا کنند و اجازه ندهند فیلم هایی که پیروی از خط انقلاب اسلامی ندارند در جشنواره دیده شده و جایزه دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.