شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶

آرین وزیردفتری مطرح کرد؛

«بی‌رویا» رازآلود و معمایی است

فیلم سینمایی بی رویا

سینماپرس: نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «بی رویا» از روند تولید این اثر سخن گفت و ابراز امیدواری کرد فیلمش در فجر خوب دیده شود.

به گزارش سینماپرس، آرین وزیردفتری نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «بی رویا» که در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد درباره داستان این فیلم به صبا گفت: داستان فیلم «بی رویا» روایتگر زندگی زوجی به نام رویا و بابک است که قبل از مهاجرت شان درگیر اتفاقاتی عجیب می شوند.

به گفته او، «بی رویا» یک فیلم معمایی و رازآلود است.

کارگردان فیلم کوتاه «هنوز نه» اظهار کرد: با فاصله ای حدود سه سال از آخرین فیلم کوتاهی که ساختم درگیر این بودم که فیلم بلند کار کنم و نگارش فیلمنامه این اثر را آغاز کردم. البته در این فاصله چند فیلمنامه نوشتم اما زمانی که طرح و ایده فیلمنامه «بی رویا» را می نوشتم مطمئن بودم متن جالبی خواهد شد.

کارگردان فیلم کوتاه «مثل بچه آدم» مطرح کرد: نسخه اول فیلمنامه تقریبا همزمان با روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا نوشته شد و از زمانی که طرح به ذهنم رسید تا نگارش متن حدود یکسال زمان برد.

وزیردفتری درباره مراحل پیش تولید اثر بیان کرد: اوایل سال ۱۳۹۹ با بازیگران و تهیه کنندگان کار به توافق اولیه رسیدیم و پاییز همان سال مراحل پیش تولید به پایان رسید تا در زمستان ۱۳۹۹ فیلم جلوی دوربین رفت.

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «بی رویا» مطرح کرد: رزومه ای که در ساخت فیلم کوتاه داشتم و البته فیلمنامه، کمک بزرگی برای همراهی تهیه کنندگان و داشتن یک گروه حرفه ای در ساخت اثر شد.

کارگردان فیلم کوتاه «هنوز نه» توضیح داد: «بی رویا» جزو معدود آثاری است که با سرمایه شخصی ساخته شده و هومن سیدی و سعید سعدی سرمایه گذاری و تهیه کنندگی آن را برعهده دارند.

آرین وزیردفتری کار در شرایط کرونا را استرس زا دانست و اظهار کرد: خوشبختانه در زمان فیلمبرداری کسی درگیر بیماری کرونا نشد و کار به تعویق نیفتاد ولی استرس ناشی از همه گیری کرونا هم برای حفظ جان گروه و هم برای مدت زمان فیلمبرداری وجود داشت. ما پروتکل های بهداشتی را خیلی زیاد رعایت می کردیم چراکه در آن زمان واکسیناسیون هم انجام نمی شد و ریسک کار بسیار بالا بود.

او درباره انتخاب بازیگران فیلم اظهار کرد: فیلم سه بازیگر اصلی دارد که صابر ابر، طناز طباطبایی و شادی کرم‌رودی ایفای آنها را به عهده دارند.

کارگردان فیلم کوتاه «مثل بچه آدم» ادامه داد: از آنجا که از قبل با شادی کرم رودی کار کردم و همسر من هم است از ابتدای کار می دانستم که چه نقشی مناسب اوست و خوشبختانه شانس این را داشتم تا با صحبت با بازیگران دیگر، در همان ابتدا از همکاری‌شان بهره ببرم.

این فیلمساز جوان که برای اولین بار در بخش سودای سیمرغ فجر حضور دارد، عنوان کرد: ساخت فیلم بلند در اولین تجربه بسیار سخت است چراکه در گام اول باید جلب اعتماد کنی و با توجه به فضای متفاوتی که در فیلم سینمایی «بی رویا» وجود داشت کار کمی پیچیده تر می‌شد.

نویسنده و کارگردان «بی رویا» با اشاره به مسیر فیلمسازی بیان کرد: فیلمسازی مسیر مشخصی وجود ندارد و بیشتر به این برمی گردد که به عنوان کارگردان و فیلمساز چقدر پیگیر هستی و چقدر مدیریت می کنی تا کار به نتیجه برسد و از این نظر ورود به فضای فیلمسازی سخت است.

این هنرمند گفت: فکر می کنم این فیلم با توجه به نقش های پیچیده ای که بازیگران در آن بازی کردند، فیلمنامه، فیلمبرداری و طراحی صدا بتواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند البته که کاندید شدن به نظر داوران برمی‌گردد ولی با مواردی که ذکر شد این اثر می تواند مخاطب خود را پیدا کند.

آرین وزیردفتری در پایان مطرح کرد: خوشحال هستم که فیلم اولین اکران خود را در جشنواره فیلم فجر خواهد داشت و امیدوارم مخاطبان به تماشای کار بنشینند و جشنواره را براساس فیلم ها قضاوت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.