جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶

سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر:

تصمیم «ساترا» مبنی بر به تأخیر انداختن قسمت اول سریال «جیران» به رسانه «فیلیمو» ابلاغ شده است

اکران خصوصی سریال «جیران»

سینماپرس: ساترا اعلام کرد پخش نشدن سریال «جیران» که قرار بود امروز در دسترس کاربران شبکه نمایش خانگی قرار بگیرد، ربطی به شکایت سازندگان سریال «آهوی من مارال» ندارد.

به گزارش سینماپرس، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، درباره پخش نشدنِ قسمت اول سریال «جیران»، توضیحاتی را ارائه کرد. این مجموعه شبکه نمایش خانگی، قرار بود امروز (جمعه ۲۴ دی) در دسترس کاربران قرار بگیرد.

توضیحات ساترا در پنج بند به شرح زیر است:

۱. حمایت از زیست‌بوم رسانه‌های آنلاین و توسعه محتوای بومی و ایرانی، همواره راهبرد کلیدی ساترا بوده است. برای نیل به آن نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در زنجیره ارزشی تولید تا انتشار محتوا و همچنین حمایت از فعالیت‌های قانونی هنرمندان هستیم.

۲. سریال «جیران» از اولین تجربه‌های بخش خصوصی در تولید سریال‌های تاریخی عظیم است که می‌تواند نقش بسزایی در توسعه زیست‌بوم محتوای بومی و بازاریابی بین‌المللی محصولات فرهنگی ایران داشته باشد.

۳. ناظر به این دیدگاه و با توجه به این‌که تولید سریال «جیران» هنوز به اتمام نرسیده است، توصیه راهبردی ساترا با توجه به حساسیت‌ها و پیچیدگی‌های محتوایی سریال به رسانه فیلیمو، برنامه‌ریزی دقیق انتشار، انجام هماهنگی‌ها و تعاملات لازم در مسیری مطمئن و پرهیز از اختلال در روند پخش است و این برنامه‌ریزی در تعامل سازنده رسانه و ساترا شکل گرفته است. لذا تصمیم ساترا مبنی بر به تأخیر انداختن قسمت اول سریال به رسانه فیلیمو ابلاغ شده است.

۴. همچنین با توجه به ادعاهای مربوط به نقض حقوق مالکیت فکری در سریال «جیران»، با توجه به عدم تمایل شاکی به ادامه رسیدگی توسط ساترا، موضوع تا زمان ثبت درخواست رسیدگی از سوی عوامل تولید سریال «آهوی من مارال» یا ارائه حکم قضایی، در ساترا مسکوت مانده و انتشار یا عدم انتشار سریال «جیران»، ارتباطی با آن ادعا ندارد.

۵. امید است با حل مسائل باقی مانده طی روزهای آینده، امکان پخش سریال مذکور مهیا شود و بر همین اساس پیشنهاد ساترا به رسانه فیلیمو این است که اقداماتی را در جهت احقاق حقوق کاربرانی که اقدام به خرید اشتراک کرده‌اند به انجام رساند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.