چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

سیدمجید پوراحمدی مطرح کرد؛

در حال رفع نواقص اساسنامه صندوق اعتباری هنر هستیم

سیدمجید پوراحمدی

سینماپرس: مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درباره آیین نامه عضویت، اساسنامه و برنامه‌های آتی صندوق اعتباری هنر برای خدمت‌رسانی به هنرمندان سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درباره ثبت‌نام هنرمندان در صندوق اعتباری هنر به صبا گفت: موضوع ثبت نام ها آیین نامه ای دارد که به دستور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با امضای رییس و اعضای هیات امنای صندوق اعتباری هنر و براساس آیین نامه که متاثر از وظایف اصلی برای صندوق است تهیه و در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: قطعا این اساسنامه نواقصی دارد و ما الان در حال رفع کردن این نواقص هستیم تا به جامعیت کامل اساسنامه برسیم و بتوانیم تا دو سه ماه آینده آن را اصلاح کنیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بیان کرد: از تمام اداره های مرتبط کل استان ها، معاونت ها، انجمن ها و همه افرادی که در این عرصه مشمول عضویت در صندوق اعتباری هنر می شوند نظرات کارشناسان را می گیریم تا بتوانیم آیین نامه جامعی داشته باشیم تا همه افراد، هنرمندان و رشته های هنری را مشمول عضویت کنیم و این بحثی است که در حال انجام است.

این مدیر هنری مطرح کرد: فعلا تا زمان اصلاح آیین نامه باید طبق آیین نامه ای که در دست داریم، عمل کنیم و در آن هم کاملا مشخص شده است که یک هنرمند براساس سوابق و آثارش در هر رشته‌ای که فعالیت می کند چه مواردی را برای عضویت و ثبت نام لازم دارد.

او افزود: از آنجا که سیستم ثبت نام، سامانه ای شده است، فرد مشخصات و پروفایل خودش را پر می کند، نامه ای از معاونت یا اداره کل حوزه فعالیتش اضافه می کند و پس از بارگذاری کامل مدارک، کارشناسان بررسی نهایی را انجام داده و در صورت اینکه کاستی یا مشکلی در مدارک وجود نداشته باشد عضویت تایید می شود. این روال به جای اینکه مدارک در صندوق بایگانی شود از طریق بارگذاری روی سیستم انجام می شود.

مساله ۲ سال بیکاری را در نظر گرفته ایم

پوراحمدی اشاره کرد: تمدید عضویت براساس آیین نامه بعد از هر سه سال صورت می گیرد ولی ما امسال برای کسانی که از قبل برای عضویت تقاضا داده بودند و یا از قبل عضو شده بودند ۲ سال کرونا را با توجه فعالیت نداشتن خیلی از هنرمندان ملاک قرار نداده ایم و سه سال منتهی به ۲ سال کرونا یعنی مجموعا پنج سال اخیر را مورد بررسی قرار می دهیم.

این مدیر هنری توضیح داد: پیشکسوتان یا هنرمندانی هم هستند که ممکن است با یک اقدام و تنها یک اثر بخش هنری پایداری را از خودشان به جاگذاشته باشند که شورایی برای بررسی در نظر گرفته شده و ما صرفا و مطلقا به این عنوان ۵ سال و این موضوعات بسنده نمی‌کنیم و علاوه بر این اگر به مجموعه اثبات شود که فردی هنرمند است و فعالیت هنری دارد حتما به موضوع توجه می کنیم.

گزارشی بابت مشکل در ثبت نام و بارگذاری مدارک هنرمندان نداشته ایم

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر عنوان کرد: تا به حال گزارشی بابت مشکل در ثبت نام و بارگذاری مدارک هنرمندان نداشته ایم ولی اگر هنرمندان در این موارد دچار مشکل شدند حتما ما سامانه را برای رفع آن مورد بررسی قرار می دهیم.

او درباره مبلغ واریزی صندوق برای سال آینده هنرمندان مطرح کرد: واریز مبالغی مثل هدیه شب یلدا یا عید نوروز یا دیگر عناوین مربوط به دوران کروناست و برای سال آینده متناسب با شرایط جزو برنامه های ما قرار می گیرد تا حمایت های نقدی و غیرنقدی را انجام دهیم. نکته مهم این است که همه اعداد در مقابل فشاری که در طول مدت کرونا بر هنرمندان آمده است عدد ناچیزی هست اما به هرحال به طور مثال باید در نظر بگیریم عددی که برای شب یلدای هنرمندان واریز شد حدود ۲۰ برابر واریزی یارانه های یک ماه بود و این اقدام مهمی از سمت دولت است آن هم در شرایط خاصی که از نظر منابع مالی وجود دارد البته که دولت همه تلاش خود را برای تامین منابع انجام می دهد با این حال می دانیم که این واریزی ها تحفه ناقابل است و باز هم برای ارتقا و افزایش آن اقدام می‌کنیم.

مجید پوراحمدی در پایان گفت: بحث بیمه تامین اجتماعی برای هنرمندان موضوعی است که ما با مجلس به دنبال آن هستیم و اگر محقق شود قطعا شرایط منابعی بهتری ایجاد می شود و می توانیم برای سال آتی حدود ۱۰۰ هزار نفر را تحت پوشش دهی بیمه تامین اجتماعی قرار دهیم منتها این موضوع به اصلاح بعضی از قوانین برمی گردد که در حال رایزنی هستیم و چون اکنون در گام ها و درخواست های اولیه‌ هستیم آن را در زمان مناسب تری تشریح می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.