سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

پرهام عمرانی؛

سوژه‌های «چجوری» توافقی بین سوژه‌های سردبیری و پیشنهادهای مردم است

برنامه چجوری

سینماپرس: فصل دوم برنامه آموزشی و مهارتی «چجوری» به تهیه کنندگی و اجرای پرهام عمرانی، جمعه‌ها ساعت ۱۸ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، فصل دوم برنامه آموزشی و مهارتی «چجوری» به تهیه کنندگی و اجرای پرهام عمرانی جمعه‌ها ساعت ۱۸ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. پرهام عمرانی طراح و تهیه کننده این برنامه به صبا گفت: فصل اول برنامه «چجوری» با ۱۳ قسمت در نوروز ۱۴۰۰ از شبکه مستند پخش شد که چون از نظر شبکه و مخاطبان برنامه خوب بود سبب شد فصل دوم این برنامه هم ساخته شود.

وی افزود: مخاطبان از طریق فضای مجازی، سامانه پیامکی ۱۶۲ و البته کوچه و بازار در هنگام ضبط برنامه‌ها، نظرات خودشان را به عوامل برنامه انتقال می‌دهند که این نشان از استقبال برنامه بین عده‌ای از مردم است.

عمرانی بیان کرد: سوژه‌هایی که در برنامه پخش می‌شود، توافقی بین سوژه‌های سردبیری و پیشنهادهای مردم است. جالب است بدانید اغلب پیشنهادهای مردم با محوریت غذا و خورد و خوراک است و اگر عوامل برنامه «چجوری» رعایت نمی‌کردند، برنامه تبدیل به یک برنامه آموزش آشپزی و حتی تیستری می‌شد.

این مجری در پاسخ به اینکه هدف برنامه «چجوری» چیست، گفت: هدف ما آموزش مهارت‌های کاربردی به مردم است؛ مهارت‌هایی که آموزشی و کاربردی اند و عموم مردم به دلیل تکراری و روزمره‌ای بودن آن‌ها، اطلاع کامل از نحوه انجام صحیح آن ندارند. سوژه‌هایی چون انتخاب برنج و قهوه خوب، نحوه دم کردن آن‌ها، چگونه یک خواب خوب داشته باشیم، چگونه معامله انجام دهیم، چگونه انار خوب را از بد تشخیص بدهیم و… که برنامه «چجوری» قصد دارد با آموزش آن‌ها، تسلط مردم را به نسبت مسائل ساده و حتی پیش پاافتاده که کاملا کاربردی هستند، افزایش دهد.

عمرانی درباره فصل دوم این برنامه مطرح کرد: فصل دوم برنامه «چجوری» در ۲۶ قسمت تولید می‌شود که تاکنون ۱۹ قسمت از این برنامه پخش شده است. آخرین قسمت برنامه هم با سوژه نحوه پخت سمنو به مناسب شهادت حضرت فاطمه الزهرا از شبکه مستند پخش شد. احتمال دارد که فصل دوم برنامه با توصیه شبکه، بیشتر از ۲۶ قسمت تولید شود و حتی در ایام عید نوروز هم پخش داشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه «چجوری» در صورت استقبال مردم و شبکه، بار دیگر فصل جدید خود، فصل سوم را تهیه و تولید خواهد کرد که در این صورت، برنامه حتما از نظر محتوا و روند انتخاب و پرداخت سوژه‌ها در فصل بعدی متفاوت و جذاب‌تر از فصل اول و دوم خواهد بود.

تهیه کننده برنامه «چجوری» در پاسخ به اینکه برنامه را چجوری به مخاطبان معرفی می‌کنید، گفت: آموزش مهارت‌های همگانی به زبان خیلی ساده، آموزش‌های کاربردی که اگر از عموم مردم نحوه عملکرد صحیح آن را بپرسیم، به دلیل روزمره و عادی بودن آن اتفاق، جوابی درستی برای گفتن ندارند. پیشنهاد می‌کنم اگر می‌خواهید در برابر اتفاقات روزمره زندگی، بهترین و بیشترین منفعت را کسب کنید، برنامه «چجوری» را تماشا کنید.

عمرانی درباره سوژه‌های برنامه گفت: بهترین سوژه در برنامه از نظر مخاطبان را می‌توان قسمتی که به نحوه پخت کله پاچه و آبگوشت پرداختیم معرفی کرد. سوژه‌ای هم که از نظر خود من و برخی از عوامل برنامه می‌توان به عنوان بهترین سوژه انتخاب کرد، چجوری یک خواب خوب داشته باشیم، است.

وی افزود: با وجود اینکه مخاطب برنامه عام است، اما در هر قسمت، هر فرد بسته به نیازی که برای خود در زندگی احساس می‌کند برنامه را می‌بیند. البته که موضوعات برنامه عمومی است ولی برخی از سوژه‌ها را می‌توان بین افراد مختلف جامعه تقسیم بندی کرد.

این مجری تلویزیون در پایان درباره چالش‌هایی که برنامه «چجوری» با یکی از شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور داشته است، گفت: شبکه ماهواره‌ای من و تو تا به الان دو بار در برنامه «ببین تی وی» قسمت‌هایی از برنامه «چجوری» را پخش کرده است. در یک قسمت، به سوژه چجوری بتوانیم یک لباس و چادر زنانه خوب انتخاب کنیم، پرداخت و برنامه را مسخره و تخریب کرد. در قسمتی دیگر هم به سوژه پربیننده ما، چجوری یک آبگوشت و کله پاچه خوب را بپزیم و بخوریم، اشاره داشته که در این قسمت برخلاف قسمت قبلی، تعریف و تمجیدهایی از برنامه داشته است. خوشبختانه سیاست‌های هر دو برنامه مشخص است و تعریف و تمجید و یا تخریب برنامه، هیچ تفاوتی برای دو طرف و به ویژه برنامه ما ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.