دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

لزوم همسویی با گفتمان انقلاب اسلامی در چهل سالگی جشنواره فجر/۷

نیک بین: فیلم های جشنواره فجر باید نمایانگر شکوفایی فکر و اندیشه جوانان انقلابی باشند/ متأسفانه طی سال های اخیر شاهد فیلم هایی بودیم که علیه آرمان های انقلاب تولید شده بودند

حجت الاسلام و المسلمین جواد نیک بین

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین جواد نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم همسویی با گفتمان انقلاب اسلامی در چهل سالگی فجر انقلاب گفت: فیلم های جشنواره فجر باید نمایانگر شکوفایی فکر و اندیشه جوانان انقلابی باشند و این جشنواره باید در پی صدور گفتمان انقلاب به سراسر دنیا باشد و آثاری که غیر از این اهداف را داشته باشند در دایره جشنواره نمی گنجند.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه طی سال های اخیر شاهد فیلم هایی بودیم که علیه آرمان های انقلاب تولید شده بودند و برخی فیلمسازان با این کارهای شان ذائقه مردم را نیز به شدت تنزل داده اند.

وی ادامه داد: من تعجب می کنم از اینکه چطور برخی فیلم های غیرانقلابی و حتی ضدانقلابی و مخالف با جریان انقلاب اسلامی در سینمای ایران تولید می شود و بدتر از آن در جشنواره فجر به نمایش در می آید. بنده معتقدم عدم نظارت دستگاه های نظارتی سازمان سینمایی کار را به جایی رسانده که مردم دیگر فیلم های ارزشمند را نمی پسندند و به سمت کارهایی گرایش پیدا کرده اند که فاصله زیادی با فیلم های انقلابی دارد.

این کارشناس فرهنگی سپس با اشاره به روی کار آمدن دولت انقلابی سیزدهم تصریح کرد: توقع ما از دست اندرکاران سینمایی دولت فعلی این است که فیلم هایی را به جشنواره فجر انقلاب راه دهند که رنگ و بوی انقلابی دارند. شاید برخی فکر کنند ما با مدرنیته مشکل داریم و می گوییم فیلم های به روز و مدرن نباید در جشنواره حضور داشته باشند؛ خیر اینطور نیست! سینما قطعاً باید مدرن و به روز باشد اما این مدرن بودن به معنای شوخی های رکیک جنسی در فیلم ها و سیاه نمایی و امثالهم نیست.

نیک بین خاطرنشان کرد: سینمایی متعالی است که جامعه را به سمت انسانیت، معرفت و ارزش ها سوق دهد نه به سمت گمراهی، تباهی و ولنگاری!؛ اما متأسفانه بر اساس شنیده ها و جمع بندی هایی که به آن رسیده ایم دولت سابق تا توانسته به فیلم هایی مجوز داده که هم راستا با ارزش ها و آرمان های انقلابی نبوده اند و همین باعث شده دست این دولت تا حدودی خالی باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: بر اساس شنیده های بنده خود مدیران سینمایی هم نگران جشنواره فجر امسال هستند اما توصیه بنده این است که آن ها باید از همین حالا به فکر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر که قرار است به صورت بین المللی برگزار شوند باشند و برنامه ریزی های خود را بر اساس بازه زمانی طولانی تری ترسیم کنند تا ان شاالله بتوانیم طی سال های آتی شاهد تحقق گفتمان انقلاب اسلامی در تمامی آثار جشنواره فیلم فجر باشیم و دیگر فیلم های کم مایه و بی مایه نتوانند در این رویداد حضور داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.