دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

به کارگردانی محمدمهدی خالقی؛

روایت عینی از زندگی در حکومت طالبان در «مرز آتش و بهشت»

مستند افغانستان، مرز آتش و بهشت

سینماپرس: مستند «افغانستان، مرز آتش و بهشت» این روزها در پروسه تدوین قرار دارد و به‌زودی از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود.

به گزارش سینماپرس، مستند «افغانستان، مرز آتش و بهشت» ساخته محمدمهدی خالقی نگاهی به شرایط افغانستان پس از تسلط طالبان بر این کشور دارد.

محمدمهدی خالقی درباره تولید مستند جدید خود درباره افغانستان بعد از روی کار آمدن طالبان به مهر گفت: کمتر از یک ماه بعد از روی کار آمدن طالبان در افغانستان به کابل و هرات سفر کرده و شرایط را برای ساخت یک مستند بررسی کردم.

وی ادامه داد: با توجه به پیشینه و سابقه حکومت طالبان در افغانستان از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ و شرایط خاصی که در این کشور حکمفرما شده است، جامعه بین‌المللی نسبت به شرایط کنونی افغانستان سوالات زیادی دارد و می‌خواهد بداند که در حال حاضر شرایط این کشور چگونه است.

خالقی عنوان کرد: در چنین شرایطی تصمیم گرفتم برای پیدا کردن پاسخ این سوالات و همچنین دیدن و نمایش شرایط زندگی روزمره در افغانستان، شرایط زنان و رفتار با آنان، قوانینی که طالبان برای مذاهب و ادیان مختلف وضع کرده، شرایط کلی و عمومی مردم به لحاظ اقتصادی و اجتماعی، ارتباط حکومت جدید با مردم و چگونگی نگاه مردم به آینده و همچنین به حکومت طالبان به این کشور سفر کنم و مستندی در این ارتباط بسازم.

کارگردان «افغانستان، مرز آتش و بهشت» درباره دلایل ساخت این مستند تاکید کرد: می‌خواستم مخاطبان را درگیر شرایط به وجود آمده در افغانستان کنم تا دولت طالبان را به شکل عینی و بدون هیچ واسطه‌ای ببینند.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت تولید این مستند توضیح داد: این مستند نیمه‌بلند در حال تدوین است اما تصاویر و آیتم‌های ضبط شده در آن به صورت آیتم‌های کوتاه قبلاً از پرس تی‌وی پخش شده و در درگاه مجازی این شبکه هم قرار گرفته است، چراکه سرعت اطلاع‌رسانی بالا است و مخاطب می‌خواهد در جریان جدیدترین اخبار قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.