شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

انبوه فیلم های پشت اکران؛ چالش ها و راهکارها/۵

الوند: ضرر اصلی فیلمسوزی در سینما مستقیماً متوجه سینماگران مستقل و بخش خصوصی می شود/ گویا دوره فیلم های درام و جدی به سرآمده!

سیروس الوند

سینماپرس: سیروس الوند کارگردان سینما در خصوص انبوه فیلم های پشت پرده و راهکار برون رفت از فیلمسوزی در سینما گفت: ضرر اصلی فیلمسوزی در سینما مستقیماً متوجه سینماگران مستقل و بخش خصوصی می شود و قطعاً کسانی که با بودجه ها و رانت ها مبادرت به تولید فیلم می کنند در این وانفسا هیچ دغدغه ای ندارند و ضرری متوجه شان نمی شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «دست های آلوده» و «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این روزها فیلمسوزی گسترده ای در سینمای کشور در حال وقوع است و من فقط امیدوارم این ایام هرچه زودتر به سر آید تا ببینیم مدیران سینمایی قرار است برای آینده سینما چه سیاست گذاری و تدبیری داشته باشند و آیا می توانند سینمای کشور را از این ورطه خطرناک نجات دهند یا باز هم شاهد همین اتفاقات خواهیم بود!

وی ادامه داد: این مسأله پیچیدگی های زیادی دارد که من دوست ندارم به صورت جزئی و ریز وارد پیچیدگی ها و ماجراهایش شوم و در این باره صحبت کنم اما به این باور رسیده ام که گویا دوره فیلم های درام و جدی به سرآمده چرا که فقط این قبیل فیلم ها در حال از بین رفتن و سوختن هستند!

الوند خاطرنشان کرد: درست است که برخی فیلم ها تماشاگر پسند نیستند و تحت هر شرایطی هم اکران شوند نمی توانند مخاطب چندان زیادی داشته باشند اما برخی دیگر از فیلم هایی که این روزها نمی فروشند می توانند در شرایط عادی مخاطب خوبی داشته باشند و مدیران باید فکری به حال این آثار کنند.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: به هر صورت همیشه در سینما وضعیت به این گونه بوده که برخی فیلم ها و فیلمسازان امکانات ویژه ای در اختیارشان هست و برخی دیگر امکانات و مواهبی نصیب شان نمی شود و من فقط امیدوارم که بتوانیم شاهد نگاه یکدست و یکپارچه به سینما و سینماگران باشیم و هرگونه تبعیض را در هنرهفتم از بین ببریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.