یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

گفتگو با فیلمنامه نویس «مرده نقره ای»؛

عباسی: می خواستم در سکانس فینال «مرد نقره ای» مخاطبان به احترام پرچم کشورمان برپا خیزند و دست بزنند و خوشبختانه موفق شدم

پیمان عباسی

سینماپرس: پیمان عباسی فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون که این روزها «مرد نقره ای» به کارگردانی محمدحسین لطیفی را روی پرده سینماها دارد گفت: می خواستم در سکانس فینال «مرد نقره ای» مخاطبان به احترام پرچم کشورمان برپا خیزند و دست بزنند و خوشبختانه موفق شدم؛ من این فیلمنامه را با یک حس عجیب ناسیونالیستی به نگارش درآوردم و در تمام لحظاتی که فیلمنامه را می نوشتم عشق به میهنم، خاکم و پرچم کشورم در وجودم موج می زد.

فیلمنامه نویس فیلم های سینمایی «توفیق اجباری» و «زن بدلی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ایده اولیه «مرد تقره ای» را علی عبدی تهیه کننده جوانی به من پیشنهاد داد و این ایده برای من یک چالش ایجاد کرد و بسیار تحت تأثیر آن قرار گرفتم چرا که یک موقعیت و پارادوکس عجیبی در این ایده وجود داشت به نحوی که ما از یک طرف کاراکترهای نوجوان داشتیم و از طرف دیگر مضمون فیلم ضد تروریستی و اکشن بود و ملزم بودم تا قوانین ژانر تریلر را در فیلمنامه رعایت کنم.

این سینماگر متذکر شد: «مرد نقره ای» فیلم مهمی است و به ریشه های ملی ما باز می گردد. متأسفانه سال ها است بچه های ما به صورت بی ریشه و بی هویت در حال بزرگ شدن هستند و هجمه هایی باعث شده تا نسبت به همه چیز معترض باشند و احساس بد داشته باشند این در حالی است که زمانی ریشه مملکت درست ساخته می شود که بچه های آن سرزمین به خاک و پرچم مقدس کشورشان افتخار کنند و خوشحالم که توانستم در این فیلم به این مسأله مهم و ارزشمند دست پیدا کنم.

وی ادامه داد: به هر صورت در فیلم های تروریستی و تریلر همواره مرگ و میر و خشونت شدید وجود دارد و این مسأله با روحیه نوجوانان در تضاد جدی است و من بایستی این را به تعادل می رساندم و این چالش برایم جذاب و شیرین بود.

عباسی در خصوص خلاصه داستان این اثر سینمایی گفت: تیم نوجوانان تکواندوی ایران برای مسابقات جهانی به ترکیه می روند و یک تیم تروریستی افراطی هتلی که تمامی تکواندو کاران از سراسر جهان در آنجا سکونت داشتند را به گروگان می گیرند تا از دولت ترکیه باج گیری کنند اما یکی از نوجوانان تیم تکواندوی ایران موفق می شود از دست تروریست فرار کند و این شروع ماجرایی جذاب و پیچیده است که مابقی آن را تعریف نمی کنم تا مخاطبان در سالن سینما از تماشای آن لذت ببرند.

این فیلمنامه نویس در پاسخ به این سوأل که ذهنیت اغلب مردم از پیمان عباسی یک کمدی نویس است چطور شد که به سمت تریلر گرایش پیدا کردید اظهار داشت: عصبی می شوم از اینکه مرا کمدی نویس بدانند؛ باور کنید کمدی همیشه آخرین آپشن من بوده و هست و خواهد بود. خوشبختانه جوایز من همیشه برای کارهای جدی بوده و فیلمنامه های جدی موفقی مانند «روز سوم» و «ساعت ۲۵» در کارنامه کاری من وجود دارد.

وی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: علاقه من به ژانر وحشت، دفاع مقدس و ملودرام های اجتماعی همواره بسیار بیشتر از آثار طنز و کمدی است اما نمی دانم چطور در ذهن برخی افراد اینطور جا افتاده که پیمان عباسی تنها در حیطه آثار کمدی قابلیت کار دارد!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.