یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

انبوه فیلم های پشت اکران؛ چالش ها و راهکارها/۱

هاشمی: تعداد بالای فیلم ها در اکران ضرر جبران ناپذیری برای سینما در پی دارد/ چرا فیلم بسیاری از فیلمسازان از ساعت ۱۷ به بعد تقریباً هیچ سانسی در سراسر کشور ندارد؟

سیدجواد هاشمی در میزگرد آسیب شناسی سینمای دفاع مقدس

سینماپرس: سیدجواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما که این روزها فیلم «شهر گربه ها» را در حال اکران دارد در خصوص انبوه فیلم های پشت پرده و راهکار برون رفت از فیلمسوزی در سینما گفت: تعداد بالای فیلم ها در اکران ضرر جبران ناپذیری برای سینما در پی دارد چرا که سینما در سبد خانواده یک ظرفیتی دارد و مردم بالاتر از آن ظرفیت برای حضور در سالن ها بودجه صرف نمی کنند و این درآمد حاصله از گیشه باید میان انبوه فیلم ها تقسیم شود در صورتی که اگر تعداد کمتری فیلم اکران شوند از درآمد گیشه درصد بیشتری عایدشان خواهد شد.

کارگردان فیلم های سینمایی «تورنادو» و «پیشونی سفید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سوألی که بنده از دست اندرکاران، متولیان و سیاست گذاران سینما و شورای صنفی نمایش دارم این است که چرا فیلم من و بسیاری دیگر از فیلمسازان از ساعت ۱۷ به بعد تقریباً هیچ سانسی در سراسر کشور ندارد؟ چرا فیلم هایی مانند «گربه سیاه»، «صحنه زنی»، «آتابای»، «شنای پروانه» و... باید اینقدر کم بفروشند؟

وی ادامه داد: من در این شرایط کرونایی کمترین انتظار و توقعی که از فیلمم داشتم این بود که حداقل در طول ۳ ماه اکران بتوانم رقم فروش ۱۰ میلیارد تومان را رد کنم اما متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداد و این برای من که به غیر از «شهر گربه ها» ۲ فیلم دیگر روی دستم مانده که در این وانفسا جرأت اکران شان را ندارم بسیار نگران کننده و مخاطره آمیز است.

این سینماگر متذکر شد: برخی تهیه کنندگان چند سالی است که فیلم تولید کرده اند اما این فیلم ها روی دست های شان مانده و به هیچ نتیجه ای هم برای فروش آثارشان نرسیده اند. تنها توصیه ای که می توانم دوستانه و برادرانه به این عزیزان داشته باشم این است که باز هم صبر کنند و از روی عجله تصمیم به اکران اثرشان نگیرند چرا که بلایی سرشان می آید که سر خیلی از فیلم ها آمده و می تواند موجب نابودی زحمات و سرمایه شان شود.

هاشمی در پاسخ به این سوأل که نقش سینماداران در خصوص این بحران تا چه میزان است اظهار داشت: سینمادار همواره دنبال فروش بیشتر است و به زعم خودش به فیلم هایی توجه می کند که می توانند نقش کلیدی تری را در گیشه داشته باشند و برای همین به بنده و امثال بنده سانس های عجیبی مانند ۱۰ صبح را می دهند که احدی به سینما نمی رود.

وی در همین راستا افزود: بنده چند وقت قبل به آقای صابری زنگ زدم و از ایشان خواهش کردم در پردیس سینمایی کوروش یک سانس ۸ شب به بعد هم برای فیلمم بگذارند و ایشان از روی دوستی با من این کار را کردند جالب آنجا است که وقتی سانس ساعت ۲۰ را به من دادند فیلمم توانست به اندازه مخاطبان «دینامیت» تماشاگر داشته باشد و فروش کند؛ بعد از این اتفاق بنده مجدد با آقای صابری تماس گرفتم و گفتم دیدید که اگر به فیلم های ما هم توجه کنید می توانند فروش خوبی داشته باشند؟ ایشان به من پاسخ دادند بله اما ما هم برای اکران آثار معذوریت هایی داریم!

بازیگر فیلم های سینمایی «اخراجی ها» و «یاس های وحشی» در پایان این گفتگو متذکر شد: به عقیده بنده این رفتار با سینما و سینماگران یک ظلم آشکار است و من خواهان مساعدت و کمک مسئولان سینمایی به فیلم ها و فیلمسازانی هستم که این روزها بسیار درمانده و پریشان شده اند و راه به جای ندارند و کسی به فریاد آن ها نمی رسد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.