چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

روی آنتن شبکه چهار؛

«حاج قاسم؛ از نوستالژی تا مکتب» به روایت زاویه

برنامه زاویه

سینماپرس: بیست و دومین قسمت از فصل شانزدهم برنامه زاویه، امشب با موضوع «حاج قاسم؛ از نوستالژی تا مکتب» روی آنتن شبکه چهار می رود.

به گزارش سینماپرس، در بیست و دومین قسمت از فصل شانزدهم برنامه زاویه، که امروز چهارشنبه، ۱۵ دی ماه ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما پخش می شود، دکتر احمد نادری، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و دکتر پرویز امینی، عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد به گفتگو می‌پردازند.

فقدان شهید سعید، حاج‌قاسم سلیمانی، به‌دلیل وسعت و عمق تأثیر ایشان، در ساحات عاطفی، دینی، ملی، امنیتی و سیاسی عمیقاً افسوس برانگیز است. اما آیا مواجهۀ با آن شهید بزرگ، در این ساحات خلاصه‌شدنی است و آیا شایسته است که ایشان، در این مواجهات، منحصر و محدود شوند؟
راه بردن به عمق فکر آن شهید و تحلیل جامع تأثیر او متناسب با زمینه‌های اعتقاد و تفکرش، گرچه آسان نیست ولی ناشدنی هم نیست.
حاج‌قاسم البته مکتب نویی نداشت ولی تجلی و ظهور جدی و منسجمی از یک مکتب بود که از ساحات فردی و عاطفی تا رزمی و سیاسی را به طرزی منسجم در بر می‌گرفت.
بررسی این انسجام و آن مکتب، خصوصا با توجه به اقبال ملی، منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای به آن، واجد اهمیتی مضاعف است.
هر چه بیشتر از زمان نبودن حاج قاسم می‌گذرد خلا این عدم بررسی خود را بیشتر نشان می‌دهد. مخصوصا آنکه امروز به تعداد جریانات سیاسی کشور چهره‌ای سیاسی، احتماعی و رسانه‌ای از ایشان داریم و هرکدام هم تلاش میکنند که حاج قاسم خود را واقعی جلوه دهند.
برنامه تلوزیونی "زاویه" کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است که چهارشنبه ها ساعت ۲۲ پخش و روز بعد ساعت ۱۶ بازپخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.