چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

علی زمانی مطرح کرد؛

«مثبت جهش» اولین طنزِ کارآفرینی ایرانی روی آنتن شبکه آموزش

شبکه آموزش سیما

سینماپرس: برنامه «مثبت جهش»، اولین طنز کار آفرینی ایرانی به تهیه کنندگی و اجرا، علی زمانی، جمعه‌ها ساعت ۱۵ از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، برنامه «مثبت جهش» اولین طنز کارآفرینی ایرانی به تهیه کنندگی و اجرای علی زمانی و نویسندگی و کارگردانی امیر بیشه، جمعه‌ها ساعت ۱۵ از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود و اولین قسمت این برنامه، سوم دی ماه پخش شد.

علی زمانی تهیه‌کننده و مجری برنامه «مثبت جهش» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلوزیون صبا گفت: ما در برنامه «مثبت جهش» برخلاف عمده برنامه‌های تلوزیونی، قصد اجرای صرف یک برنامه را نداشتیم پس تصمیم گرفتیم که به دلیل جوان بودن مخاطب برنامه و همین طور گروه برنامه‌ساز «مثبت جهش»، این برنامه را وارد چالش‌های متفاوتی کنیم تا به برنامه‌ای خوش ریتم و جذاب برسیم.

وی افزود: مهم‌ترین چالش برنامه «مثبت جهش» که بیشتر خود مرا هم درگیر کرده بود، مجری-بازیگر بودن مجری برنامه است. مجری برنامه علاوه بر اجرا در طول برنامه، چالش‌ها و تعلیق‌هایی با شخصیت دوم برنامه دارد که در جهت یکنواخت نبودن و رشد برنامه قرار دارد.

نمایش دادن توانایی‌های جوانان دهه هفتادی

زمانی با اشاره به اینکه برنامه «مثبت جهش» از گروهی جوان دهه هفتادی تشکیل شده است، بیان کرد: علت انتخاب این گروه، نمایش دادن توانایی‌های جوانان دهه هفتادی است که می‌توانند با تجربه نسبتا اندک خود در حوزه برنامه سازی، برنامه‌ای که رضایت مخاطب و مدیران شبکه و صدا و سیما را جلب کند، تولید کنند.

این مجری رادیو و تلویزیون ادامه داد: این موفقیت زمانی به نتیجه رسید که در اولین قسمتی که برنامه پخش شد، برنامه از سمت شبکه حتی یک اصلاحی هم دریافت نکرد و هر آنچه که تحویل داده بودیم، پخش شد. معنای این اتفاق، اشراف جوانان برنامه ما به استانداردهای برنامه سازی در صدا و سیما است.

این فعال رسانه‌ای با اعلام اینکه برنامه «مثبت جهش»، به عنوان اولین برنامه طنز کارآفرینی در صدا و سیما وظیفه دارد که برای جوانان امیدآفرین باشد، اظهار کرد: برای ساخت برنامه با جوانان کارآفرین بسیاری جلسه داشتیم و در طول جلسات و ضبط‌های برنامه به این نتیجه رسیدم که برنامه «مثبت جهش» به تنهایی یک کارآفرینی و ابداع در حوزه برنامه سازی است.

زمانی درباره دغدغه اصلی برنامه گفت: در تمام جلسات برنامه سازی، دغدغه اصلی گروه برقراری یک ارتباط صحیح بین مخاطب و محتوای برنامه بود، به نحوی که بیشتر با روند موضوعات درگیر شوند. نتیجه تمام آن جلسات به حضور یک شخصیت دوم در برنامه و ارتباطش با شخصیت امیر ختم شد؛ شخصیتی که در تصویر حضور ندارد و در قالب دیالوگ‌ چالش‌هایی از دل سوالات و دغدغه‌های مردم، با مجری برنامه ایجاد می‌کند.

وی افزود: مجری و امیر بیشه، در برنامه دو شخصیت متضاد هم هستند. مجری یک شخصیت امیدوار و خوش بین به آینده است و شخصیت امیر بر خلاف مجری برنامه است. تقابل این دو شخصیت باعث شکل گرفتن مهم‌ترین اتفاق برنامه می‌شود که نتیجه آن، امکان تاثیر بهتر و برقراری ارتباط مستقیم و واقع بینانه‌تر را برای مادر برنامه ایجاد می‌کند.

مجری برنامه «مثبت جهش» ادامه داد: قصد داریم با این اتفاق و پاسخ به پرسش های مردم درباره تاثیرات و روند فعالیت کارآفرینان، تفکر جامعه را تا حد ممکن به سمت امیدی باورپذیر سوق دهیم.

زمانی گفت: «مثبت جهش»، محصول پرورش یک ایده چهار است؛ ایده‌ای که در طول این چهار سال، بارها با مشکلاتی از جمله مسائل مالی برای تولید برنامه رو به رو بود اما با تلاش گروه «مثبت جهش» و کمک‌هایی که امیر بیشه نویسنده و کارگردان برنامه انجام داد، در آخر این برنامه برای بررسی دقیق مسائل اقتصادی کشور با محوریت کارآفرینان موفق، تهیه و تولید شد.

در پایان این تهیه کننده با اشاره به احتمال ساخت فصل دوم برنامه گفت: برنامه تلوزیونی «مثبت جهش» قصد دارد که پس از اتمام فصل اول، برای ساخت فصل دوم برنامه، در صورت استقبال مخاطبان، اقدام کند. مخاطبان این برنامه می‌توانند در فصل دوم «مثبت جهش»، شاهد یک طنز کارآفرینی دیگر با محوریت بانوان کارآفرین باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.