سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴

به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛

جزییات جشنواره هنری «عصر رویش» اعلام شد

جشنواره عصر رویش

سینماپرس: دست اندرکاران برگزاری اولین جشنواره «عصر رویش» ضمن رونمایی از پوستر این رویداد به تشریح جزییات برنامه‌های خود در این زمینه پرداختند.

به گزارش سینماپرس، نشست رسانه‌ای اولین جشنواره فرهنگی‌هنری «عصر رویش» به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، سه شنبه چهاردهم دی در سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهید محلاتی با حضور نمایندگانی از آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران و شورایاری سرای محله منطقه ۱۴ و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.

محمدمهدی حسن‌زاده از مدیران برگزاری جشنواره «عصر رویش» در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره عصر رویش یک ماه است که از هشت دی‌ آغاز شده و تا هشت بهمن‌ ادامه خواهد داشت؛ البته این مدت یک ماهه قابل تمدید هم خواهد بود. آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره با حضور داوران سرشناس به مدت دو هفته داوری خواهد شد و سرانجام آثار برگزیده این جشنواره اواخر بهمن‌ماه معرفی و صاحبان آثار برگزیده با اهدای جوایز ارزنده تقدیر می‌شوند.

وی ادامه داد: این جشنواره با مشارکت و همت نهادهای فرهنگی هنری منطقه ۱۴ تهران اعم از آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری منطقه ۱۴ تهران و بنیاد فرهنگی‌هنری شهید همت سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ برگزار می‌شود. این جشنواره در رشته‌های مختلف برنامه‌ریزی شده و عموم مردم، هنرمندان و دانش‌آموزان می‌توانند شرکت کنند.

وی ادبیات مقاومتی، اقتصاد مقاومتی، محله و خانواده اسلامی، جهاد، خدمت، اخلاص، ایثار و ازخودگذشتی، شکوه و بالندگی ایران و گام دوم انقلاب اسلامی را از موضوعات محوری این جشنواره برشمرد.

علیرضا امیدی دبیر اولین جشنواره فرهنگی هنری «عصر رویش» نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: با توجه به اینکه «مردم» از کلیدواژه‌های مهم حاج قاسم بود، لذا این جشنواره در همین راستا تعریف شد و عنوان جشنواره مردمی را به خود اختصاص داد. هدف از برگزاری این جشنواره کشف و شناسایی استعدادهای مردمی و مساعدت به رشد آن‌هاست. دریافت آثار ارسالی از هشتم دی‌ توسط دبیرخانه مجازی این جشنواره آغاز شده است و تا هشتم بهمن‌ ادامه خواهد داشت و این زمان قابل تمدید است.

وی افزود: فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای، خوانندگی، پوستر و داستان مصور، عکس، نماهنگ و فتوکلیپ، موشن‌گرافی، تئاتر، داستان کوتاه و ستون ادبی، نقاشی و کاریکاتور، دلنوشته، شعر و ترانه، سرود و تواشیح از عناوین مهم این جشنواره مردمی است که عموم مردم می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

نماینده شورایاری سرای محله شهرداری منطقه ۱۴ در ادامه این نشست گفت: از تمام ظرفیت‌های خود در محله‌ها در راستای اطلاع‌رسانی این جشنواره استفاده خواهیم کرد و امیدواریم بعد از معرفی آثار برگزیده و شناسایی استعدادهای برتر زمینه برای پیشرفت و توسعه این استعدادها فراهم شود؛ چون علاوه بر تجلیل، دیده شدن این آثار مهم‌ترین دغدغه شرکت‌کننده‌هاست.

نماینده آموزش و پرورش نیز عنوان کرد: آموزش و پروش منطقه ۱۴ از ۲۳۷ مدرسه، ۷۵ هزار دانش‌آموز و چهار هزار کادر آموزشی و اداری بهره‌مند است که ظرفیت خوبی برای این جشنواره محسوب می‌شود. البته تاکنون سه هزار اثر مختلف در مجموعه ما جمع‌آوری شده است که آن‌ها را در اختیار دبیرخانه این جشنواره قرار خواهیم داد.

نماینده بنیاد فرهنگی هنری شهید همت نیز در پایان مراسم اعلام کرد که بعد از معرفی استعدادهای برتر، این بنیاد آمادگی دارد که امکانات خود را در اختیار آن‌ها قرار دهد و از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود برای تبلیغ آثار تولیدی آن‌ها استفاده کند.

در ادامه این مراسم با حضور نمایندگان نهادهای فرهنگی منطقه ۱۴ که در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند، از پوستر اولین دوره جشنواره فرهنگی‌هنری عصر رویش رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.