دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

دبیر برنامه خبر داد؛

پایان کار «روایت حبیب» در حوزه هنری

مهدی ابطحی

سینماپرس: مهدی ابطحی از برپایی اختتامیه «کاروان هنری روایت حبیب» در تالار اندیشه حوزه هنری خبر داد و بیان کرد با راه‌اندازی این کاروان ما به مدل خاصی از توزیع رسیدیم و مخاطبان را شناختیم.

به گزارش سینماپرس، مهدی ابطحی دبیر ستاد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درباره برنامه اختتامیه رویداد «کاروان هنری روایت حبیب» به مهر گفت: به مناسبت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ستادی در حوزه هنری تشکیل شد و مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری، من را به عنوان دبیر اجرای این ستاد معرفی کردند. ما در اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها نگاهی تولید محور به فعالیت‌های ستاد داشتیم و آثار زیادی در واحدهای مختلف حوزه هنری تولید شدند اما در آن زمان ما با حجم عظیمی از تولیدات مجموعه‌های مختلف فرهنگی و نظامی کشور مواجه شدیم بنابراین در عمل فرصتی برای ارائه تولیدات حوزه هنری فراهم نشد و زمان پخش به آن‌ها اختصاص داده نشد البته برخی از مواقع خودمان از ارائه و پخش تولیدات حوزه هنری اجتناب کردیم زیرا عملاً کار دیده نمی‌شد.

وی بیان کرد: ما بعد از ارزیابی عملکرد حوزه هنری در اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به این نتیجه رسیدیم امسال نگاهی توزیع محور به فعالیت‌های ستاد تشکیل شده در حوزه هنری داشته باشیم بنابراین ایده راه‌اندازی کاروان هنری «روایت حبیب» مطرح شد و با طرح این ایده ما به مدلی جدید از توزیع آثار هنری رسیدیم. در ابتدا قرار بر این بود که سلسله برنامه‌های شب خاطره در استان‌هایی که نقش شهید سلیمانی در آنها پر رنگ بوده است، برگزار شود و در حاشیه برگزاری این سلسله برنامه‌ها تولیدات حوزه هنری نیز ارائه شوند. بعدها بنیاد شهید سلیمانی نیز پای کار آمد و با حضور آن‌ها طرح ارائه شده پخته‌تر و جامع شد.

دبیر ستاد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: اجرای طرح «کاروان هنری روایت حبیب» از دهم آذر ماه سال جاری و در کرمان کلید خورد. تا امروز «کاروان هنری روایت حبیب» ۱۰ برنامه شب خاطره و ۱۲ برنامه سفیر «استیج سیار» را در استان‌های مختلف کشور برگزار کرده است.

وی همچنین در توضیح «استیج سیار» گفت: «استیج سیار» یا «استیج سفیر» با این هدف راه افتاد که ما در مناطق کم برخوردار فضایی را برای اجرا، اکران و پخش تولیدات هنری فراهم کنیم. الحمدلله اتفاق، اتفاق مبارکی بود و من گاهی از دیدن همراهان برنامه‌های سفیر لذتی می‌بردم که از دیدن برنامه‌هایمان نمی‌بردم چون به معنای واقعی کلمه برنامه‌های این استیج با حضور مردم و در دل مردم اجرا می‌شدند.

ابطحی افزود: ما در منطقه خضر نبی که در حاشیه آبادان قرار گرفته است، ۱۵ نامه از مردم دریافت کردیم. این نامه‌ها درد دل‌هایی است که مردم منطقه با شهید سلیمانی داشتند یا دلنوشته‌هایی برای خانم زینب سلیمانی هستند. در حاشیه یکی از برنامه‌های ما در ورامین مردم مشکلات معیشتی‌شان را مطرح می‌کردند و این بسیار جالب بود که مردم در حاشیه برنامه‌ای که به نام شهید سلیمانی اجرا می‌شود، مشکلات خودشان را با برگزارکنندگان آن برنامه مطرح کنند.

وی در ادامه توضیح داد: دختر خانم ۱۰ یا ۱۱ ساله‌ای را در سنندج دیدیم که می‌گفت به مدت یک هفته کارهای «کاروان هنری روایت حبیب» را در فضای مجازی دنبال می‌کنم و متوجه شدم که امروز در اینجا هستید. او به همراه پسرعمویش که کوچک‌تر از خودش بود در خلال برنامه‌های «کاروان هنری روایت حبیب» شعرخوانی کرد. نمونه‌های این بازخوردهای مردمی را در زاهدان، مشهد و شهرهای دیگر هم دیدیم.

دبیر ستاد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در مورد برپایی اختتامیه برنامه‌های «کاروان هنری روایت حبیب» گفت: قرار بر آن است که روز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه ماه سال جاری ویژه برنامه اختتامیه در تالار اندیشه حوزه هنری به عنوان اختتامیه برنامه‌های «کاروان هنری روایت حبیب» برگزار شود.

وی درباره برنامه‌ریزی فعالیت ستاد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در سال آینده بیان کرد: ما باید یک هفته با این رویداد فاصله بگیریم تا حس و حالمان مقداری تغییر کند و سپس در فضایی فارغ از فضای احساسی بتوانیم اتفاقاتی را که امسال افتاد، نقد کنیم. البته به نظر من راه‌اندازی «کاروان هنری روایت حبیب» مانور خوبی بود زیرا ما در چند سال گذشته با مشکل ارتباط‌گیری با مخاطب و ارائه تولیداتمان مواجه بودیم و نمی‌دانستیم برنامه‌هایمان را برای چه افرادی تولید می‌کنیم اما با راه‌اندازی کاروان هنری «روایت حبیب» ما به مدل خاصی از توزیع رسیدیم و مخاطبانمان را شناختیم.

ابطحی در پایان گفت: مراسم اختتامیه مجموعه برنامه‌های کاروان هنری «روایت حبیب» یکشنبه هفته آینده ۱۹ دی‌ماه در تالار اندیشه حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود و ساعت دقیق و جزئیات برنامه‌های این مراسم متعاقباً اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.