سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

مطالبه سینماگران برای نمایش فیلم های خارج از مسابقه/۳

اطیابی: اضافه شدن بخش خارج از مسابقه موجب شادابی و نشاط بیشتر جشنواره می شود/ ای کاش همچنان بخش مهمی مانند نگاه نو در جشنواره فجر وجود داشت!

سیدمسعود اطیابی

سینماپرس: سیدمسعود اطیابی تهیه کننده و کارگردان سینما در خصوص مطالبه سینماگران برای نمایش فیلم های خارج از مسابقه برای رسانه ها گفت: اضافه شدن بخش خارج از مسابقه قطعاً موجب شادابی و نشاط بیشتر جشنواره می شود و من امیدوارم دبیر محترم جشنواره به نظرات سینماگرانی که فیلم های شان به جشنواره راه پیدا نکرده توجه کنند و امکان دیده شدن و ارزیابی فیلم های این سینماگران را در بخش خارج از مسابقه به ویژه برای اهالی سینما و رسانه فراهم آورند.

کارگردان فیلم های سینمایی «مصائب دوشیزه» و «ماه گرفتگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جنبه نمایشگاهی جشنواره فیلم فجر همواره بسیار پررنگ تر از سایر جهات این رویداد بوده است. ما باید بتوانیم برآیندی از تولیدات یک سال سینمای ایران در ژانرها و گونه های مختلف در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر داشته باشیم.

وی ادامه داد: بی شک باید درصد بیشتری از تولیدات سالانه سینمای کشور در جشنواره نمایش داده شوند تا بتوان در مورد وضعیت اکران و نمایش سینما طی یک سال آینده و همینطور مضامین و موضوعاتی که مورد توجه مردم قرار می گیرد درست تصمیم گیری و قضاوت کرد. ای کاش همچنان بخش مهمی مانند فیلم های اول یا نگاه نو در جشنواره فجر وجود داشت؛ درست است که این بخش قرار نیست نادیده گرفته شود و به فیلمسازان اول بی توجهی شود اما ضروری بود که آثار بیشتری به جشنواره راه پیدا می کردند و تصویر بهتری از نگاه فیلمسازان اول ارائه می شد.

اطیابی سپس با بیان اینکه جشنواره ویترین و نمایشگاهی از آثار و فعالیت هنرمندان در زمینه سینما است اظهار داشت: باید در این جشنواره فیلم ها با موضوعات و مضامین گوناگون نمایش داده شوند چرا که این رویداد سینمایی نمود اجتماعی سینماگران در تمامی حوزه ها است.

این کارگردان سپس با اشاره به بین المللی شدن جشنواره فیلم فجر از سال آینده گفت: ما وقتی نگاه بین المللی به جشنواره داریم از یک سو پنجره ای به سینمای دنیا باز می کنیم و آثاری را برای مخاطب ایرانی نمایش دهیم که نگاه نزدیک تری به جامعه ما دارد و از سوی دیگر سینمای مان را به دنیا معرفی کرده و ارتباطات بین المللی مان را قوی تر می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید جشنواره ای متفاوت از شکل و شمایل سایر جشنواره های سینمایی دنیا ارائه دهیم و به نوعی این جشنواره را بومی سازی کرده و سعی در تقویت اهداف کلان ملی مان داشته باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.