دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

نقش مقاومت اسلامی در سینما و تلویزیون/۵

عظیمی: پرداختن به ابعاد مختلف شخصیتی سردار سلیمانی در سینما به عنوان نماد مقاومت و استکبارستیزی امری ضروری است/ تمام ارکان فرهنگی کشور باید در پی ترویج مقاومت باشند

مهدی عظیمی میرآبادی

سینماپرس: مهدی عظیمی میرآبادی مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در خصوص جایگاه و نقش مقاومت اسلامی در سینما و تلویزیون گفت: سردار دل ها جدا از اینکه شخصیت ضد استکباری داشتند دارای ویژگی های شخصیتی ممتازی بودند که انسان ساز و فرهنگ ساز است اگر فرازهای زندگی ایشان را دستمایه تولید کالاهای فرهنگی و هنری قرار دهیم در زندگی های مان تأثیرات مثبت زیادی خواهیم پذیرفت.

سرپرست پیشین اداره کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پرداختن به ابعاد مختلف شخصیتی سردار سلیمانی در سینما به عنوان نماد مقاومت و استکبارستیزی امری ضروری است. ما توفیق داریم که زمان حیات مان در این دوره است. ما با پدیده ای مواجه هستیم که نماد مقاومت در برابر استکبار شده؛ کسی که از زمانی که خودش را شناخته در مسیر مبارزه با دشمنان بشریت حرکت کرده. در نوجوانی به یک شکل در جوانی با حضور در دفاع مقدس و بعد به درجات بالای فرماندهی رسیده و کم کم پله های موفقیت و حضور قدرتمندانه خود را طی کرده است.

وی ادامه داد: سردار دل ها زمانی که جنگ تمام می شود باز هر جا در کشور قرار بوده اتفاقی علیه مردم بیفتد با جان و دل حضور پیدا می کند و با دشمن می جنگد. یک زمانی سیستان و بلوچستان را ساماندهی می کند و در مقابل کسانی که در پوشش متعفن نفاق رفته اند می ایستد و زمانی دیگر فرمانده مدافعین حرم می شود.

عظیمی میرآبادی متذکر شد: این شخصیت والا از زمانی که تصویری به نام گروه های تکفیری و داعشی به وجود می آید خود را به مبارزه با دشمن می رساند وحد و مرز جغرافیایی مانع ایشان نمی شود. او در کشورهای مختلف حضور پیدا می کند و اگر جایی شخصاً حضور ندارد نیروهایی که در مکتب ایشان رشد کرده اند در جای جای گیتی اعلام حضور می کنند و به نفع جریان انسان های مظلوم و شریف و مستضعف خود را نشان می دهند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «سیب و سلما» یادآور شد: زمانی که سردار دل ها به شهادت می رسند سردمداران استکبار جهانی مثل رئیس جمهور وقت آمریکا و صهیونیست ها که بویی از بشریت نبرده اند با کمال وقاحت ابراز خوشحالی می کنند و نوچه های جیره خوارشان نیز از این واقعه خوشحال می شوند اما همه این ها در مقابل سیل جمعیتی که برای تشییع ایشان شرکت می کنند که بعد از تشییع حضرت امام خمینی (ره) بزرگترین تشییع تاریخ می شود هیچ هستند!

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: سردار سلیمانی یک اسطوره به تمام معنا است. ما اگر به این شخصیت والا اعتنا کنیم و در تمامی ارکان فرهنگی و هنری کشور و حتی حوزه هایی نظیر سیاست، امور دفاعی و نظامی، علمی و فناوری و... به ابعاد شخصیتی ایشان توجه کنیم در مقابل دشمنان برده ایم چرا که به مقاومت در برابر ظلم و استکبار توجه کرده ایم.

وی سپس با بیان اینکه تمام ارکان فرهنگی کشور باید در پی ترویج مقاومت باشند خاطرنشان کرد: ما با پرداختن به مسأله مهم مقاومت اسلامی به بزرگترین هدف بشریت و انسان سازی می رسیم و مدیران فرهنگی و هنری همواره باید توجه به این نکته را مدنظر خود داشته باشند.

این سینماگر در پایان این گفتگو اظهار داشت: مقاومت یک مسیری است که شهید سلیمانی با وجود همه ارزش ها و اعتباراتی که داشت، برای آن جان خود را فدا کرد چرا که مقاومت در جایگاه متعالی تر از تمامی ابعاد زمینی و دنیوی است و ما باید آن را به عنوان یک فریضه برای خودمان قلمداد کنیم. من امیدوارم مدیران فرهنگی کشور هرچه سریع تر تدبیری ویژه اتخاذ کنند تا در حوزه های نمایش، فیلم، کتاب و ادبیات و... به محور مقاومت توجهات ویژه تری صورت بگیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ - ۱۸:۲۳
    0 0
    درود بیکران خداوند بزرگ به بندگان صالح و مخلص خدا
  • محسن رفیعی ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ - ۱۹:۲۷
    0 0
    بسیار عالی درست و خوش معنا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.