یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

نقش مقاومت اسلامی در سینما و تلویزیون/۴

سلطان محمدی: پرداختن به محور مقاومت که بخشی از زندگی سیاسی و اجتماعی کشور را شامل می شود در سینما امری ضروری است/ مقاومت اسلامی باید شاکله اصلی سینمای کشور شود

حسین سلطان محمدی

سینماپرس: حسین سلطان محمدی منتقد سینما و کارشناس فرهنگی در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در خصوص جایگاه و نقش مقاومت اسلامی در سینما و تلویزیون گفت: جایگاه ویژه مقاومت اسلامی انکار ناپذیر است؛ پرداختن به محور مقاومت اسلامی در سینما و تلویزیون که بخشی از زندگی سیاسی و اجتماعی کشور را شامل می شود امری ضروری است و ما باید در تمام محصولات فرهنگی برای تقویت احساس مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم به مسأله مقاومت اسلامی بپردازیم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وقتی ما به تاریخ مقاومت اسلامی نگاه می کنیم می بینیم که در سال های اخیر مقاومت اسلامی پررنگ تر شده و موفقیت بیشتری به دست آورده و این نتیجه و دستاوردی است که نیروهای مقاومت به مردم منطقه داده اند. سرداران و سربازان مقاومت در برابر ظلم می ایستند و هویت خود را حفظ می کنند تا جامعه شان با آرامش پیش برود.

سلطان محمدی ادامه داد: جایگاه مقاومت اسلامی طی سال های اخیر در زندگی اجتماعی مردم منطقه بسیار پررنگ تر از گذشته شده و این اتفاق مرهون و مدیون جانفشانی شهدا و رزمندگان والامقامی است که با عشق به عدالت و صلح طلبی و با ایثار و از خودگذشتگی برای دین و خدا و اسلام و قرآن و انقلاب با دشمن جنگیده اند.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه مسیر مقاومت اسلامی رو به جلو است اظهار داشت: خوشبختانه مقاومت اسلامی مسیری رو به رشد دارد و از این رو من امیدوارم با تدبیر و درایت مدیران و سیاست گذاران کلان فرهنگی پرداختن به آن در سینما بیشتر شود. همانطور که ما در سینمای کنونی کشور تنها با موضوعات اجتماعی یا ملودرام های سرگرم کننده و فیلم های کودک روبرو هستیم باید کار را به جایی برسانیم که مقاومت اسلامی شاکله اصلی سینمای کشور شود.

وی در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما تولید آثاری در خصوص زندگی فردی و اجتماعی سردار دل ها تا چه میزان ضروری است گفت: سردار سلیمانی نماد اصلی مقاومت اسلامی است. پس پرداختن به وجوهات گوناگون زندگی سردار یعنی پرداختن به مسیر رو به رشد مقاومت اسلامی در منطقه؛ من امیدوارم سیاست گذاران و مدیران سینمایی با علم و آگاهی کامل از شخصیت سردار سلیمانی تدبیری ویژه برای تولید آثار متعدد از بخش های مختلف زندگی ایشان اتخاذ کنند.

سلطان محمدی تأکید کرد: سردار سلیمانی چه در زمان جنگ چه بعد از جنگ، چه زمانی که مسئول مبارزه با اشرار در کرمان بود و خلاصه در تمام طول زندگانی اش با اسمش رعب در دل دشمنان نظام و انقلاب ایجاد می کرد و بی تردید اگر سینما به این قدرت و هویت والا توجه داشته باشد و هرچه بیشتر به آن بپردازد می تواند موجبات رونق خود را فراهم کند چرا که از یک قهرمان واقعی و مردمی حرف می زند.

این منتقد سینما خاطرنشان کرد: به این نشانه و نماد از این زاویه باید نگاه شود که هرجا بوده دشمن به وحشت افتاده و مردم مظلوم امیدوار شدند. زمانی که ما می بینیم میلیون ها نفر از مردم در مراسم تشییع ایشان شرکت می کنند یعنی اینکه اندیشه مقاومت اسلامی در دل مردم رسوخ کرده که مردم با جان و دل برای بدرقه سردارشان به خیابان ها می ریزند.

وی در پایان این گفتگو افزود: سینمای غرب با قهرمان های پوشالی سعی می کند خود را قدرتمند نشان دهد اما ما دارای قهرمانان واقعی در کشورمان هستیم که باید به وجوه مختلف زندگی شان بپردازیم و تصویر واقعی از یک قهرمان بزرگ را به جهانیان نشان دهیم تا هیمنه پوشالی و دروغینی که غربی ها از قهرمانان تخیلی خود ساخته اند در هم بشکند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.