دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

نقش مقاومت اسلامی در سینما و تلویزیون/۱

الماسی: تمامی ارکان زندگی سردار سلیمانی بر اساس مهمترین آموزه های ایرانی-اسلامی است/ کمترین توقع از مدیران دولت انقلابی سیزدهم این است که شمایل سینمای ایران را انقلابی کنند

جهانگیر الماسی

سینماپرس: جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در خصوص جایگاه و نقش مقاومت اسلامی در سینما و تلویزیون گفت: تمامی ارکان زندگی سردار سلیمانی بر اساس مهمترین آموزه های ایرانی-اسلامی است و از این سینما و تلویزیون باید با پرداخت به جا از شخصیت این شهید بزرگوار اخلاق، معرفت، ادب، متانت و بزرگی را به نسل جوان بیاموزند چرا که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی ارزنده با اخلاق و رفتار و کرامت و دانش است و ایمان واقعی و ارادتش به خلق الله در لحظه به لحظه زندگی وی دیده می شود به علاوه آنکه این شهید والامقام نسبت به اکابر و بزرگان قوم نیز ایمان و ارادت قوی دارد.

کارگردان فیلم سینمایی «رنج و سرمستی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فروتنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جزو مهمترین آموزه های ایرانی-اسلامی است. خوشبختانه این ها الگوهایی است که در این وجود با برکت بوده و خوشبختانه امروزه تکثیر شده و ما نمونه آن را در بخشی از جوانان شاهد هستیم که روی پهلوان و قهرمان بودن ایشان تکیه می کنند.

وی تأکید کرد: سینما و تلویزیون موظفند مسأله مقاومت اسلامی را را رئوس کارهای خود قرار دهند و نگذارند رشادت ها و جانفشانی های مدافعان حرم و سرداران آسمانی مقاومت به فراموشی سپرده شود.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه اگر هریک از کشورهای غربی چنین قهرمانان و پهلوانانی داشتند به کرات در خصوص زندگی و شخصیت و ویژگی های آن ها مبادرت به ساخت فیلم می کردند اظهار داشت: متأسفانه ما هیچ وقت نتوانستیم از ظرفیت های ارزنده ای که در کشورمان داریم به صورت صحیح و کامل بهره برداری کنیم و این در حالی است که سینمای غرب به ویژه سینمای هالیوود با ساخت شخصیت ها و قهرمان های پوشالی و دروغین در پی کسب اعتبار هستند.

الماسی متذکر شد: ما از ابتدای انقلاب تا الآن بیشتر موقعیت آفندی یا پدافندی گرفتیم و بیشتر موقعیت های مان در حوزه فرهنگی و هنری شبیه به عملیات های نظامی شده است. در حالی که ما به دلیل تکیه بر معارف اسلامی به قاعده بایستی هم تراز با حرکت های نظامی روی مبانی فکری و فرهنگی اعتقادات ارزشمندی که منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تربیت سردارانی چون شهید سلیمانی بود کار می کردیم.

بازیگر فیلم های سینمایی «دیگه چه خبر؟» و «افسانه آه» خاطرنشان کرد: مهمترین کاستی ما در حوزه فرهنگ سازی و فعالیت های فرهنگی و هنری این است که روی بنیان های فکری کار نکردیم. نسل جوان ما نمی داند که مکتبی که متعلق به آن است مختصاتش چیست؟ نسل جوان نمی داند چه تفاوتی وجود دارد بین جوامعی که اعتقادات شبیه به ما را دارند؟ ما عوض این ها به خرافه ها دامن زدیم و عده ای تبلیغ خرافه کردند و معاندین هوشمندانه این نکات اشتباه را پررنگ کرده و مبانی اعتقادی ما را به سخره گرفته اند و جوانان را از دین و مذهب و معنویت دور کرده اند.

وی ادامه داد: ما کاستی های فراوانی در حوزه پرداختن به بزرگان دین و انقلاب در سینما و تلویزیون داشته ایم و کمترین توقع از مدیران دولت انقلابی سیزدهم این است که تمام شمایل سینمای ایران را انقلابی کنند و تمام اهتمام خود را به کار ببرند تا مسائلی همچون مقاومت اسلامی، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و... همواره در اذهان زنده بماند.

الماسی در پایان این گفتگو افزود: مهمترین کاستی ما در حوزه فرهنگ و هنر این است که روی بنیان های عقیدتی کار نکردیم؛ ما باید با پرداختن به این موضوعات مهم و ارزشمند به تهاجم فرهنگی بیگانگان پاسخ کوبنده ای دهیم و موجبات تقویت غرور ملی هر ایرانی در سراسر گیتی را فراهم کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.