یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

در روزهای دوری از رسانه ملی؛

تدارک تصویری ویژه فردوسی‌پور برای سایت «فوتبال ۳۶۰»

عادل فردوسی پور-برنامه نود

سینماپرس: مجری و برنامه‌ساز سابق برنامه «۹۰» در روزهای دوری از رسانه ملی، روی ارتقای محتوای تصویری پروژه تازه خود متمرکز شده است.

به گزارش سینماپرس، عادل فردوسی‌پور مجری و تهیه‌کننده تلویزیون که از نیمه آبان ماه ۱۴۰۰ وبسایت ورزشی «فوتبال ۳۶۰» را به عنوان پروژه تازه راه‌اندازی کرده، از ظرفیت‌های مختلفی برای ارتقای آن خصوصا از لحاظ تصویری بهره برده است.

بخش ویدیویی این وبسایت، ویدیوهای گزارشی و تحلیلی مختلفی درباره فوتبال ایران تولید می‌کند که از نظر کیفی، چیزی از برنامه‌های تلویزیون کم ندارد. ساختار و فرم ویدیوهای تولیدی «فوتبال ۳۶۰» نیز به آیتم‌های تولیدی اختصاصی برنامه «۹۰» بسیار شبیه است و به نظر می‌رسد با همان گروه دست‌اندرکاران به تولید می‌رسد.

برخی آیتم‌های ویژه «۹۰» نظیر «ترین‌های هفته» و «آنالیز ویدیویی» که به صورت هفتگی مختص این برنامه روی آنتن می‌رفت و پس از توقف این برنامه، در رسانه‌های ورزشی جایی نداشت، در «فوتبال ۳۶۰» بار دیگر از سر گرفته شده است.

برنامه تلویزیونی هفتگی مجله لیگ قهرمانان اروپا نیز که در چند سال اخیر توسط عادل فردوسی‌پور دوبله می‌شود، با صدای او به صورت اختصاصی در وبسایت تازه‌اش منتشر می‌شود.

این برنامه با صدای عادل فردوسی‌پور تا شهریورماه ۹۹ روی آنتن شبکه ورزش سیما می‌رفت، اما در آن زمان به پلتفرم فیلیمو منتقل شد و در این پلتفرم به صورت اختصاصی به انتشار می‌رسید. حال چند هفته‌ای است که انتشار این برنامه در فیلیمو متوقف شده و به صورت اختصاصی در سایت «فوتبال ۳۶۰» بارگزاری می‌شود.

وبسایت «فوتبال ۳۶۰» همچنین به سیاق معمول رسانه‌های ورزشی آنلاین، خلاصه مسابقات فوتبال لیگ برتر را منتشر می‌کند، اما ویدیوی برخی از این مسابقات را بدون آرم و لوگوی شبکه‌های سیما یا استانی به پخش می‌رساند.

این برای نخستین بار است که یک رسانه آنلاین، تصاویر مسابقات لیگ برتر فوتبال را از طریق فید کلیر (بدون لوگو) منتشر می‌کند. به نظر می‌رسد این امر از طریق خریداری حق پخش تصاویر غیرزنده از سازمان لیگ فوتبال میسر شده است.

به نظر می‌رسد این روزها تمرکز عادل فردوسی‌پور که روزگاری به عنوان ستاره برنامه‌های ورزشی تلویزیون شناخته می‌شد، بیش از هرچیز روی وبسایت «فوتبال ۳۶۰» است.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر و پس از تغییر ریاست رسانه ملی، مطالبه بازگشت او به عنوان مجری و تهیه‌کننده برنامه «۹۰» بیش از هر زمان دیگر در شبکه‌های اجتماعی به گوش می‌رسد، اما با وجود وعده صریح پیمان جبلی، این امر تاکنون محقق نشده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.