سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

کنکاش یک اتفاق عجیب!

چرا شاه نشینان سینما تن به قانون نمی دهند؟/ لزوم ایجاد سدی سترگ توسط سازمان سینمایی در مقابل مبتذل سازان و منحرف کنندگان عرصه فرهنگ!

قبله عالم-چپ راست-اکسیدان

سینماپرس: منوچهر محمدی که کارنامه اش با فیلم سخیفی همچون «اکسیدان» و یا سریال پرشائبه «قبله عالم» به شدت دچار تنزل شده در اتفاقی عجیب با ارسال یک نامه سرگشاده خطاب به شخص وزیر ارشاد خواهان آن شده تا فیلم جدیدش با عنوان «چپ، راست» بدون هرگونه اصلاحیه به نمایش درآید؛ این اتفاق در حالی است که در همین اواخر مقام معظم رهبری یک بار دیگر نسبت به وضعیت وخیم حوزه فرهنگ و هنر هشدار داده و خواهان اقدام جدی دستگاه های فرهنگی در خصوص تحریفات دشمن و تهاجم فرهنگی شده اند؛ رفتار ضد فرهنگی محمدی این پرسش را در اذهان آگاه و آزاده به وجود می آورد که چرا دانه درشت های سینما تن به قانون نمی دهند و می خواهند با هیاهو و جنجال حرف ناحق خود را به کرسی نشانده و وضعیت فرهنگی کشور را بیش از پیش آشفته نمایند؟

به گزارش سینماپرس گویا سال ها بی قانونی در سینمای کشور، باندبازی و رانت خواری های گسترده باعث شده تا عده ای از دانه درشت های سینما که همواره به صورت قانون گریز فیلم های سخیف و مهوع خود را به اکران می رسانند این روزها و با روی کار آمدن دولت انقلابی سیزدهم هم تن به تمکین قانون ندهند و وقتی قانون جلوی آن ها را سد می کند بخواهند با ایجاد داد و فریاد مدیران سینمایی را بترسانند و از آن ها باج خواهی کنند.

بی شک سینماگران باید یاد بگیرند آنچه برای دیگران می خواهند برای خودشان نیز همان را طلب کنند و زیاده خواه نباشند. بی تردید تعامل امری دو سویه است ولی بعضی افراد از آن برداشت اشتباه دارند. وقتی باید طبق صورتجلسه شورای پروانه نمایش پاره ای اصلاحات بر یک فیلم وارد شود چرا تهیه کننده زیر بار آن نمی روند با هتک حرمت به شخص وزیر و فرافکنی و ایجاد داد و فریاد می خواهد حرف خود را به کرسی بنشاند؟

امروزه خواسته اکثریت قریب به اتفاق اهالی رسانه، منتقدان، اهالی سینما و اندیشمندان و کارشناسان آن است که سازمان سینمایی در اقدامی انقلابی سدی سترگ در مقابل مبتذل سازان و منحرف کنندگان عرصه فرهنگ ایجاد کند و دیگر به آن ها اجازه ندهد تا بیش از این فرهنگ و هنر کشور را لجن مال کنند!

لازم به یادآوری است که منوچهر محمدی زمانی نه چندان دور شخصاً معاون نظارت بود و خود دست به مثله کردن فیلم های سینمایی می زد و حالا که فیلم آقازاده اش باید دچار ممیزی شود یاد بیانیه نویسی افتاده است! چرا برخی افراد که زمانی در جایگاه حکمرانی فرهنگی برای آثار دیگر فیلمسازان بودند و جلوی اکران فیلم های بسیاری را می گرفتند یا به آن اصلاحیه وارد می کردند از پذیرش یک امر ساده که تمکین به قانون و احترام به آن است سر باز می زنند و حتی در گفتار و کلام شان حرمت و نزاکت یک فرد فرهنگی را رعایت نمی کنند؟

شکی نیست که ایشان سعی در انحراف افکار عمومی از شکست های پی در پی خود و فرزندش در سریال های سخیف و بی ارزشی نظیر «قبله عالم» و «جزیره» دارند.

در هر صورت امیدواریم مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی هرگز به خواسته ناحق و نابجای محمدی و امثال وی تن در نداده و ضمن برخورد سلبی و قهری با مبتذل سازان سعی در اشاعه فرهنگ ایرانی-اسلامی در سینما و بهبود محتوایی آثار داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.