یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

کم کاری دستگاه های فرهنگی در برابر تحریفات دشمن/۲

شرف الدین: مبانی فرهنگ انقلابی باید به مکانیزم و ساختارهای دولتی بازگردد/ شیرازه فرهنگ و هنر از هم پاشیده است

محمدرضا شرف الدین

سینماپرس: محمدرضا شرف الدین تهیه کننده سینما در پی دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از پرستاران و خانواده‌ های شهدای مدافع سلامت و گلایه ایشان نسبت به کم کاری دستگاه های فرهنگی در برابر تحریفات دشمنان نظام و انقلاب اسلامی گفت: متأسفانه به واسطه ناکارآمدی و اهمال کاری مدیران فرهنگی سال ها است که فرهنگ انقلابی از عرصه فرهنگ و هنر کشور رخت بسته و نشانی از آن وجود ندارد از این رو مبانی فرهنگ انقلابی باید به مکانیزم و ساختارهای دولتی بازگردد تا ان شاالله از این رهگذر بتوانیم شاهد اتفاقاتی نیک در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری کشورمان باشیم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «فرزند صبح» و «پرنده باز کوچک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شیرازه فرهنگ و هنر از هم پاشیده است و در این شرایط بحرانی و وانفسا یکایک هنرمندان مومن، متعهد، ولایتمدار و انقلابی باید به صورت آتش به اختیار وارد میدان عمل شده و تولیدات ارزشمندی در راستای منویات حضرت آقا داشته باشند.

وی ادامه داد: مبحث مهم آتش به اختیار بودن نیروهای انقلابی که مدت ها قبل رهبری آن را بیان کردند در حوزه هایی نظیر حوزه نظامی، سیاسی و... نمی تواند وجود داشته باشد اما حوزه فرهنگ جزو عرصه هایی است که نیروهای خدوم انقلابی و ولایتمدار می توانند در آن ورود کنند و موجبات خشنودی حضرت آقا را فراهم آورند.

این سینماگر متذکر شد: همه کسانی که دغدغه انقلاب دارند و وفادار به تفکر شیعی هستند باید در این راستا اقدام کنند. تمامی دستگاه های فرهنگی و هنری که بودجه بیت المال را در اختیار دارند باید در این خصوص به صورت دغدغه مند وارد میدان شوند.

شرف الدین سپس با انتقاد شدید از بسیاری دستگاه ها و نهادهای فرهنگی خارج از حیطه دولت مانند بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، بنیاد فرهنگی روایت و... گفت: واقعاً این دوستان در حوزه سینما چه کارهایی کرده اند؟ باز سازمان اوج تا حدودی کارهایی انجام داده هرچند آن هم کامل نبوده اما باز عملکرد قابل قبول تری نسبت به سایر دستگاه ها داشته است.

وی تأکید کرد: این وظیفه دستگاه های فرهنگی است که پی هنرمندان مومن و انقلابی بروند و از آن ها بخواهند تا با تمام قوای شان وارد میدان شده و مبادرت به تولید آثار ارزشمند و انقلابی کنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «چوب خط» و «سه و نیم» خاطرنشان کرد: اما وظیفه دولت بسیار سنگین تر از سایر دستگاه ها و نهادها است چرا که هم سیاست گذاری عرصه فرهنگی و هنری کشور را در اختیار دارد و هم بودجه اصلی حوزه فرهنگ در اختیار آن ها است از این نهادهایی مانند سازمان سینمایی باید وارد میدان شده و بدانند هنرمندان انقلابی و مسلمان حامی جدی شان هستند و آن ها را یاری خواهند کرد تا هنر انقلاب در کشور بسط و گسترش پیدا کند.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: آقای خزاعی به عنوان رئیس سازمان سینمایی کشور باید با هنرمندان انقلابی جلسه بگذارند. البته خوشبختانه ایشان چندی قبل با اعضای هیأت اسلامی هنرمندان دیداری داشتند و دغدغه های آن ها را شنیدند از این رو امید است که چنین جلساتی استمرار داشته باشد تا همه با هم بتوانیم با اتحاد، انسجام و همدلی، در راستای تحقق خواسته های رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر تحریفات دشمن و تهاجم فرهنگی بیگانگان کارهای شایسته و ماندگاری انجام دهیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.