دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

کم کاری دستگاه های فرهنگی در برابر تحریفات دشمن/۵

قهرمانی: مدیران فرهنگی و هنری هنوز انقلاب و ولایت فقیه را درست درک نکرده اند/ هنر باید در خدمت انقلاب و اسلام باشد نه در خدمت بیگانگان!

محمد قهرمانی در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در پی دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از پرستاران و خانواده‌ های شهدای مدافع سلامت و گلایه ایشان نسبت به کم کاری دستگاه های فرهنگی در برابر تحریفات دشمنان نظام و انقلاب اسلامی گفت: مدیران فرهنگی و هنری هنوز انقلاب و ولایت فقیه را درست درک نکرده اند؛ بنده صراحتاً عرض می کنم نه مدیران قدیم حوزه فرهنگ و هنر و نه مدیران جدید این عرصه انگیزه ای برای پرداختن به دغدغه های نظام و انقلاب اسلامی ندارند و حوزه فرهنگ و هنر در دست باندهای ۱۰-۱۵ نفره پشت پرده هدایت می شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «گیرنده» و «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مشکل اصلی ما در حوزه فرهنگ و هنر این است که کسانی که دغدغه نظام و ولایت و انقلاب را دارند بیکار و خانه نشین هستند اما برخی نهادها می آیند و به کسی که در فتنه ۸۸ مدافع فتنه گران بوده اجازه ساخت فیلمی به اسم سینمای دفاع مقدس می دهند که از آن فاجعه ای مانند «تنگه ابوقریب» بیرون می آید که تصویر واقعی از دفاع مقدس در آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ما با کسانی روبرو هستیم که معتقدند هنر باید در خدمت هنر باشد؛ خیر این گونه نیست. هنر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید در خدمت انقلاب و اسلام باشد نه در خدمت بیگانگان! هنر باید در جهت رشد جامعه اسلامی باشد، هنر باید دست به تمدن سازی اسلامی بزند در غیر این صورت هنر موفقی نخواهد بود.

این سینماگر متذکر شد: مقام معظم رهبری ولی فقیه اند؛ ولی فقیه یعنی نماینده خدا؛ ما باید بدانیم اگر به سخنان رهبری توجه نشود یعنی به حرف های خدا توجه نشده است و این برای کشور ما بار منفی به همراه خواهد داشت.

قهرمانی متذکر شد: این بسیار تلخ است که مقام معظم رهبری در دیدارهای متعدد خود بارها دغدغه های شان را در خصوص وضعیت فاجعه بار حوزه فرهنگ و هنر مطرح فرموده اند اما باز هم شاهدیم که هر کس کار خودش را می کند و ساز خودش را می زند و وضعیت حوزه فرهنگ و هنر به همان شکل و شیوه پیشین خود به پیش می رود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه باید بین نیروهای انقلابی و ضدانقلابی تفکیک جدی قائل شویم و به ضدانقلابی ها هرگز اجازه کار ندهیم اظهار داشت: به هر کسی که دغدغه نظام و اسلام و انقلاب دارد باید میدان داده شود تا کار کند. نکته مهمی که مدیران باید به آن توجه کنند این است که نباید بین نیروهای انقلابی فرق قائل شویم و باید همه انقلابی ها را به یک چشم ببنیم.

قهرمانی تأکید کرد: خودی و ناخودی باید فقط بین انقلابی و ضدانقلابی ها باشد اما افسوس که دستگاه های متولی فرهنگی ما متأسفانه چه در صدا و سیما چه در سازمان اوج و چه در سازمان سینمایی بین افراد انقلابی تفکیک قائل می شوند و عده ای را از خود نمی دانند و شرایط کار و فعالیت را برای آن ها فراهم نمی آورند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.