سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

کم کاری دستگاه های فرهنگی در برابر تحریفات دشمن/۸

سربخش: فقدان محتوای مناسب برای تولید آثار فرهنگی و عدم تربیت نیروهای جوان و زبده انقلابی باعث افول شدید حوزه فرهنگ و هنر شده است/ تمام مدیران فرهنگی مقصرند!

علیرضا سربخش

سینماپرس: علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در پی گلایه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به کم کاری دستگاه های فرهنگی در برابر تحریفات دشمنان نظام و انقلاب اسلامی گفت: فقدان محتوای مناسب برای تولید آثار فرهنگی و عدم تربیت نیروهای جوان و زبده انقلابی باعث افول شدید حوزه فرهنگ و هنر شده است و برای رسیدن به نقطه مطلوب و مورد نظر رهبری باید برنامه ریزی مناسب داشت تا ان شاالله بتوان بخشی از دغدغه های حضرت آقا را برطرف کرد.

مدیر مسئول نشریه «سینما رسانه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده صریحاً عنوان می کنم تمام مدیران فرهنگی مقصرند که ما امروزه شاهد چنین وضعیتی در حوزه فرهنگ و هنر کشور شده ایم. قطعاً هیچ کس دیگری در مسأله افول و نزول شدید حوزه فرهنگ و هنر دخیل نیست و این مدیران هستند که باید پاسخگوی چرایی این اتفاقات شوم باشند.

وی ادامه داد: برخی مدیران به خصوص در سینما تولید انبوه را برای خود یک دستاورد قلمداد می کنند و این در حالی است که ما در حوزه فرهنگ و هنر نباید دنبال کمیت گرایی باشیم و کیفیت و محتوا باید مدنظرمان باشد.

این کارشناس فرهنگی متذکر شد: ما باید برای بهبود محتوای تولیدات فرهنگی و سینمایی گام برداریم. ما باید اساتید درستی را برای آموزش به جوانان در دانشگاه ها و آموزشگاه ها به کار بگیریم نه اینکه به بهانه جهش تولید مبادرت به افزایش تولیدات فرهنگی بدون توجه به درونمایه و محتوای آثار کنیم و این چنین شاهد نتیجه معکوسش باشیم!

سربخش سپس با بیان اینکه رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه فرهنگ و هنر نیازمند برنامه ریزی و زمان بندی است اظهار داشت: بر اساس این زمان بندی باید هم نیروهای زبده و ولایتمدار و انقلابی تربیت کرد و هم از اساتید معتبر و آگاه استفاده نمود.

وی تصریح کرد: متأسفانه در حوزه فرهنگ و هنر اولویت بندی وجود ندارد. محتوای مناسب مورد توجه قرار نمی گیرد و این در حالی است که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی برای سال ها بعد نیز برنامه ریزی دارند.

سربخش در همین رابطه خطاب به یکایک مسئولان فرهنگی و نهادهای نظارتی گفت: آقایان به گوش باشید و بدانید که نمایندگان سفارت فرانسه مدت ها است از این دانشگاه به آن دانشگاه و از این محفل به آن محفل می روند و در حال شناسایی نیروهای جوان هستند و آن ها را تشویق به مهاجرت و کار در فرانسه می کنند. دشمنان نظام این گونه در حال سرباز گیری برای خود هستند اما ما دست روی دست گذاشته ایم و منفعلانه هیچ اقدام شایسته ای در این راستا صورت نمی دهیم.

وی خاطرنشان کرد: غربی ها به ویژه آمریکایی ها در هالیوود هر فیلمی می سازند به نفع حکومت و کشورهای شان است اما ما در کشورمان شاهد تولید آثاری هستیم که اصل اساسی انقلاب را زیر سوأل می برند! این ها جای افسوس و تأسف دارد.

سربخش در پایان این گفتگو افزود: درست است که به حق اصلی ترین مسأله کشور معضل اقتصادی است اما این نباید ما را از نظر فرهنگی غافل کند تا فرهنگ و هنر را نادیده بگیریم. در این باب من فکر می کنم دولت باید پای فرهنگ بایستد و تمام تلاش خود را به کار بندد تا ما بتوانیم از ولنگاری فرهنگی خارج شده و در راستای دغدغه های مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.