یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

ادامه سکوت درباره سالن‌های دولتی؛

برگزاری کنسرت‌ها در تهران آزاد شد/ شکستن انحصار یا رقابت؟

کنسرت ماکان در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

سینماپرس: خوانندگان مطرح موسیقی پاپ کشورمان پس از کش‌وقوس‌های فراوانی که در برگزاری کنسرت‌ها به وجود آمده بود، دی ماه امسال اجراهای زنده در پایتخت را آغاز می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، تعدادی از خوانندگان مطرح موسیقی پاپ کشورمان پس از گذشت نزدیک به دو سال از آخرین اجرای زنده‌ای که در تهران داشتند، از دی ماه سال جاری با چراغ سبز دست‌اندرکاران برگزاری کنسرت‌ها چه در حوزه وزارت ارشاد و چه در مراجع دولتی دیگر، میزبان مخاطبان خود در تالارهای تهران خواهند بود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مسیح و آرش روز اول دی ماه در سالن بزرگ وزارت کشور، حجت اشرف‌زاده روز سوم دی ماه در سالن اسپیناس، آرون افشار روز چهارم دی ماه در برج میلاد تهران، بابک جهانبخش روز دوم دی ماه در برج میلاد تهران، رضا بهرام روز یازدهم دی در سالن اسپیناس کنسرت‌های خود را برگزار می‌کنند.

این در حالی است که بهنام بانی، روزبه نعمت اللهی، علیرضا طلیسچی و سینا شعبانخانی هم دیگر خوانندگانی هستند که تاریخ برگزاری کنسرت‌های آن‌ها به زودی اعلام می‌شود.

بر اساس آنچه در سامانه‌های فروش بلیت کنسرت دیده می‌شود، گویا هنوز امکان برگزاری کنسرت‌ها با ظرفیت ۱۰۰ درصدی سالن‌ها بر اساس آنچه در روزهای گذشته مطرح شده بود، وجود ندارد و مکانیزم خرید بلیت به صورتی است که بعد از خرید هر بلیت دو عدد صندلی قبل و بعد جهت حفظ فاصله‌گذاری غیرفعال خواهد شد. این در حالی است که همراه داشتن کارت واکسن، ماسک و دستکش حین ورود به سالن اجرا الزامی است.

این شرایط در حالی است که ورود سامانه‌های جدید فروش بلیت کنسرت، یکی از اتفاقات قابل تأمل برگزاری کنسرت‌ها در پایتخت است که طی روزهای آینده می‌تواند فارغ از حاشیه‌ها و اما و اگرهای احتمالی، آغازگر یک رقابت متفاوت در کورس برگزاری کنسرت‌ها و احتمالاً شکستن انحصار برخی از سامانه‌ها باشد. شرایطی که اگرچه دربرگیرنده پرسش‌های زیادی برای چرایی راه‌اندازی این سامانه‌هاست اما به طور حتم در روزهای پیش رو می‌تواند فضای جالب توجهی را در فرآیند و نظام اقتصادی موسیقی ایران به‌وجود بیاورد.

برگزاری کنسرت خوانندگان موسیقی پاپ اگرچه می‌تواند در شرایط سخت روزهای کرونایی نوید بخش روزهای خوبی برای این گونه موسیقایی باشد، اما در حوزه موسیقی ایرانی، موسیقی نواحی و موسیقی کلاسیک به غیر از خبر برگزاری کنسرت حسین صفامنش در تهران که تاریخ آن هنوز مشخص نیست، خبر دقیقی درباره برگزاری کنسرت‌های این ژانر در تالارهای وحدت و رودکی و دیگر سالن‌های دولتی نیست و نهادهای دولتی چون بنیاد فرهنگی هنری رودکی برنامه دقیقی از کنسرت مجموعه‌های تحت مدیریت خود و دیگر گروه‌ها منتشر نکرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.