پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

وعده تازه «رئیس سازمان سینمایی»:

«شورای عالی استان‌ها» را تشکیل دادیم که به ریاست استاندار و عضویت نهادهایی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، هنرمندان و... تشکیل جلسه خواهد داد!

محمد خزاعی در مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی کشور از احیاء شورای عالی سینما خبر داد و گفت: با تشکیل و راه اندازی شورای عالی سینما در استان‌ها موضوع تولید، زیرساخت‌ها، جشنواره‌ها و حمایت از آنان در دوره‌های بعد در استان‌ها رونق خواهد گرفت و این مشکلات فعلی مرتفع خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی در اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فانوس که شامگاه چهارشنبه، ۲۴ آذر ماه، در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: رشد قابل اعتنای آثار تولید شده در این سال‌ها در این جشنواره به ویژه در حوزه سینما که حوزه تخصصی ما است آینده روشنی برای جشنواره فانوس نوید می‌دهد. امید است این حرکت‌ها در دولت سیزدهم که دولت انقلابی خواهد بود و مبنای این را دارد که از سینمای انقلابی و دینی حمایت کند بیشتر شود و در راستای بازسازی ساختارهای سینمای انقلاب کشور گام بردارد.

وی ادامه داد: در این راه باید از هنرمندانی که قرار است در حوزه سینما کار کنند حمایت شده و با آنان همکاری لازم صورت گیرد، لذا تقویت این جریان باید از همین جشنواره آغاز شود.

خزاعی تصریح کرد: یادی از شهید آوینی در این مراسم شد و همیشه برای من این سوال بوده که چرا آثار شهید آوینی ماندگار شد در حالی که بسیاری از سینماگران ما در حوزه‌های مختلف آمدند و رفتند و آثاری تولید کردند، اما بقای کافی و وافی نداشت. هر چه بیشتر راجع به شهید آوینی مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که این شهید به خودسازی رسیده بود و بعد وارد عرصه هنر شد، لذا وقتی آثار می‌تواند ماندگار شود که خودمان به آن اعتقاد داشته باشیم و با تمام وجود بتوانیم حرف‌مان را بزنیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: آثار بسیاری از هنرمندانی که نتوانسته‌اند به خودسازی برسند و فضای معنوی برای خود ایجاد کنند، تاثیرگذار نبوده از این رو است که در جشنواره‌هایی چون جشنواره فانوس به دنبال آوینی‌های جدید در عرصه و دوره جدید هستیم.

وی عنوان کرد: در جشنواره‌هایی مانند جشنواره مقاومت، جشنواره عمار و سایر جشنواره‌هایی که در کشور و در راستای انقلاب برگزار می‌شود باید به دنبال شهید آوینی‌های نسل جدید باشیم تا بتوانیم آنان را شناسایی و تقویت کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انتقادات هنرمندان از سازمان سینمایی، تصریح کرد: گلایه هنرمندان در این حوزه زیاد است که امیدواریم با تشکیل شورای عالی سینما که قرار است در استان‌ها راه‌اندازی شود خیلی از مشکلات اهالی سینما و زیرساخت‌ها در استان‌ها حل شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم در دولت فعلی شورای عالی سینما بار دیگر احیا شود. این بار شورای عالی استان‌ها را نیز تشکیل دادیم که به ریاست استاندار و عضویت نهادهایی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، هنرمندان و... تشکیل جلسه خواهد داد.

خزاعی اضافه کرد: با تشکیل و راه اندازی شورای عالی سینما در استان‌ها موضوع تولید، زیرساخت‌ها، جشنواره‌ها و حمایت از آنان در دوره‌های بعد در استان‌ها رونق خواهد گرفت و این مشکلات فعلی مرتفع خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.