دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

کم کاری دستگاه های فرهنگی در برابر تحریفات دشمن/۱

نصیرایی: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مأموریت بیش از ۶۰ دستگاه فرهنگی که بودجه بیت المال به آن ها تعلق می گیرد را بازتعریف کند/ حوزه فرهنگ نیاز به یک متولی واحد دارد

حجت الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پی دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از پرستاران و خانواده‌ های شهدای مدافع سلامت و گلایه ایشان نسبت به کم کاری دستگاه های فرهنگی در برابر تحریفات دشمنان نظام و انقلاب اسلامی گفت: بنده به عنوان یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نه در مقام سخنگو عنوان می کنم که شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مأموریت بیش از ۶۰ دستگاه فرهنگی را که بودجه بیت المال به آن ها تعلق می گیرد را بازتعریف کند.

نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید آسیب شناسی عمیق و دقیق از وضعیت حوزه فرهنگ و هنر طی ۴۳ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد داشته باشد. اعضای محترم این شورا که علی القاعده اهداف و آرمان های نظام و انقلاب را می شناسند باید وضع موجود را دقیق و عالمانه بشناسند تا از این طریق بتوانیم به یک وضعیت مطلوب برسیم و نقشه راهی برای حوزه فرهنگ کشور ترسیم کنیم.

وی ادامه داد: ما باید از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کنیم برای اینکه بتوانیم حوزه فرهنگ و هنر را به سمت و سوی درست هدایت کنیم. بنده معتقدم بعد از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب ضرورت دارد دستگاه های فرهنگی در مأموریت ها و رویکردهای شان به یک آرایش جدید برسند. ما باید در حوزه فرهنگی به یک نظم با محتوای انقلابی برسیم تا این حوزه از تشتت و بحران خارج شود.

نصیرایی متذکر شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف است این شکل و ساختار و این و هم افزایی را به وجود آورد. چرا که متأسفانه ما در حوزه های فرهنگی و اجتماعی با موازی کاری های فراوانی روبرو هستیم و شاهدیم که معمولاً هیچ یک از دستگاه ها مسئولیت وضعیت بحرانی به وجود آمده در حوزه فرهنگ را نمی پذیرند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر یک متولی واحد برای حوزه فرهنگ و هنر وجود داشته باشد اوضاع این حوزه به سمت بهبود می رود اظهار داشت: اگر حوزه فرهنگ یک متولی واحد داشته باشد ما می توانیم متوجه شویم که ضعف دستگاه ها از چیست؛ آیا کمبود نیرو مشکل آن ها است یا کمبود اعتبار و منابع؟ آیا خلاءهای قانونی بر سر راه آن ها است یا موارد دیگر باعث عدم به ثمر رساندن دغدغه های حضرت آقا در حوزه فرهنگ شده است؟

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما بیش از ۶۰ دستگاه فعال فرهنگی داریم که ولو به سهم حداقلی از بودجه های فرهنگی استفاده می کنند اما هنوز با این همه دستگاه فرهنگی ما شاهد آسیب های جدی در حوزه فرهنگ هستیم. بنده موکداً عنوان می کنم که عدم انسجام و هماهنگی بین دستگاه ها باعث این اتفاقات است. باید میان دستگاه ها هم افزایی وجود داشته باشد تا آسیب ها برطرف شوند.

نصیرایی تأکید کرد: متأسفانه ما گاهی اوقات در مقام اظهارنظر مسئولان شاهد توجه به این نکات هستیم اما در مقام عمل هرگز هیچ اتفاق درست و مثبتی در این خصوص رخ نداده است. بی شک با توجه به اقتضائات روز لازم است دستگاه های فرهنگی به صورت عملی وارد میدان شوند و اجازه ندهند معضلات حوزه فرهنگ روز به روز با رشد مواجه شود.

وی تصریح کرد: خدا می داند که رهبر معظم انقلاب علاوه بر تذکرات علنی بارها به صورت غیرعلنی در خصوص معضلات حوزه فرهنگ هشدار و تذکر داده اند اما متأسفانه هیچ یک از مسئولان به دلیل خلاء هماهنگی و عدم انسجام و هم افزایی در بین دستگاه ها نتوانسته اند بر اساس دغدغه های حضرت آقا گام بردارند.

نصیرایی در پایان این گفتگو افزود: طبیعی است که رسالت اصلی امروزه بر دوش شورای عالی انقلاب فرهنگی است که با رویکرد جدید خود ایجاد انسجام کند. بی تردید هرجا نیاز به قانون گذاری در حوزه فرهنگ باشد مجلس شورای اسلامی با جدیت به آن ورود خواهد کرد و مشکل فقدان قانون را برطرف می کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.