شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

لزوم همسویی با گفتمان انقلاب اسلامی در چهل سالگی فجر انقلاب/۱

تن: مدیران سینمایی باید دلسوزانه، متعهدانه و دغدغه مندانه تنها در پی ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در سینما باشند

محمد تَن

سینماپرس: محمد تن فعال سینما در خصوص لزوم همسویی با گفتمان انقلاب اسلامی در چهل سالگی فجر انقلاب گفت: مدیران سینمایی باید دلسوزانه، متعهدانه و دغدغه مندانه تنها در پی ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در سینما باشند و اجازه ندهند سالن های سینما نمایش دهنده فیلم هایی باشند که بدون دغدغه و تعهد به نظام اسلامی تولید شده اند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران سینمایی، دست اندرکاران جشنواره فجر، اعضای هیأت انتخاب و... همگی باید آگاه باشند صرف حضور سینماگران ارزشی در ورای تولید یک اثر سینمایی تضمین کننده انقلابی بودن و متعهد بودن آن اثر نیست.

وی ادامه داد: در سینمای ایران نمونه های بسیاری آثار در ظاهر ارزشی و انقلابی داریم که محتوای شان فاجعه آمیزند و به درد پخش از شبکه های معاندی همچون «من و تو» و «بی بی سی» می خورند! آنچه باید برای مدیران سینمایی بسیار حائز اهمیت باشد محتوای انقلابی فیلم ها است که امیدواریم پس از سال ها فقدان چنین آثاری بتوانیم در جشنواره پیش رو این نوع فیلم ها را تماشا کنیم.

تن خاطرنشان کرد: متأسفانه سینمای ایران امروزه دچار وضعیت بسیار فاجعه باری شده است به نحوی که خانواده های اصیل، ارزشی، دغدغه مند، متعهد، اخلاق مدار و با فرهنگ نمی توانند به تماشای فیلم های سینما بنشینند چرا که اغلب دست اندرکاران سینما کاسبکار شده اند و برای اینکه اثرشان بفروشد دست به هر کار سخیف و رذیلانه ای می زنند تا فیلم های شان گیشه داشته باشد و مدیران سینمایی هم دست روی دست گذاشته و تنها نظاره گر این رفتار آن ها هستند.

وی تأکید کرد: یک مدیر سینمایی نباید بی تعهد باشد؛ مدیری به درد سینما می خورد که دلسوز نظام و انقلاب باشد و اجازه ندهد عده ای کاسبکار فرهنگ و هنر کشور را چنین به سخره بگیرند و فضاحت های آنچنانی رقم بزنند.

تن در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم به زودی در سینمای ایران شاهد تولید آثار انقلابی به معنای واقعی کلمه باشیم و از سوی دیگر مدیران سینمایی به جای آنکه به فیلمسازان یارانه بدهند این یارانه ها را به مردم بدهند که آن ها بتوانند با مبالغ بسیار پایین به سینما بروند و فیلم ها را تماشا کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.