شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

انتظارات از هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر/۸

همراه: اعضای هیأت انتخاب باید از حضور فیلم هایی که در تراز انقلاب اسلامی نیستند ممانعت کنند/ آثار حاضر در جشنواره فجر انقلاب باید بر هویت ایرانی-اسلامی تأکید داشته باشند

ابوالفضل همراه در نشست تخصصی نسبت سینمای انقلاب و دفاع مقدس با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

سینماپرس: ابوالفضل همراه بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص انتظار سینماگران از نحوه عملکرد هیأت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: اعضای هیأت انتخاب باید از حضور فیلم هایی که در تراز انقلاب اسلامی نیستند ممانعت کنند چرا که وقتی اسم جشنواره فجر انقلاب مطرح می شود همه انسان های پاک سرشت توقع دارند نشانه ای از واژه مقدس فجر که معرف انقلاب اسلامی است در آثار این رویداد ببینند.

بازیگر فیلم های سینمایی «رسوایی» و «اخراجی ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سال های متمادی است که ما عنوان می کنیم توقع مان از مسئولان برگزارکننده جشنواره فیلم فجر و اعضای هیأت انتخاب حضور آثاری است که در تراز ایران و انقلاب اسلامی باشند. ما بارها عنوان کرده ایم که فیلم های این رویداد سینمایی نباید به صورت سلیقه ای انتخاب شوند اما متأسفانه به خصوص طی سال های اخیر این روند برعکس بوده به نحوی که شاهد حضور آثاری بودیم که هیچ سنخیتی با انقلاب اسلامی و اهداف و آرمان های نظام نداشتند و متأسفانه بعضاً حتی مطرح شده و جوایزی را نیز دریافت کردند.

وی سپس با بیان اینکه آثار حاضر در جشنواره فجر انقلاب باید بر هویت ایرانی-اسلامی تأکید داشته باشند ادامه داد: آثار کپی شده از سینمای غرب، فیلم های سیاه، تلخ و ضد خانوادگی و همچنین آثار سخیف و مبتذل نباید جایی در جشنواره فجر انقلاب داشته باشند.

همراه فقدان مانیفست و استراتژی در روند برگزاری جشنواره فجر را یکی از بزرگترین معضلات این رویداد فرهنگی-سینمایی برشمرد و در این باره اظهار داشت: تمامی جشنواره های سینمایی در دنیا رویکرد مشخصی دارند و استراتژی خاصی را دنبال می کنند و برای همین هم موفق شده اند. از این رو جشنواره فجر نیز باید استراتژی خود را به صورت شفاف و واضح اعلام کند. استراتژی این رویداد سینمایی باید به نحوی باشد که فیلم های ارزشی با محور مقاومت اسلامی، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و... در آن حضور داشته باشند.

این سینماگر متذکر شد: وقتی جشنواره های سینمایی جهان همواره فیلم های محور مقاومت را بایکوت می کنند ما موظفیم حضور این قبیل فیلم ها را در جشنواره پررنگ کنیم و در راستای اهداف ارزشمند جهان اسلام گام برداریم.

این بازیگر در پایان این گفتگو افزود: از سوی دیگر یکی از نکات مهمی که اعضای هیأت انتخاب باید به آن توجه کنند این است که نسل جدید سینما را جدی بگیرند و به این نسل بها بدهند. با توجه به رویکرد دولت جدید و نگاه ویژه ای که به جوانان دارد ما باید بتوانیم به زودی شاهد حضور نسل جوانان انقلابی در سینما باشیم که با تعهد و تخصص در راستای ترویج اهداف عالیه انقلاب گام بر می دارند و می توانند سینمای انسان ساز و سالم را در کشور احیاء کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.