دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

فقدان مضامین سالم در سینمای اجتماعی و کمدی/۳

میرفلاح: فرهنگ و هنر دچار یک سقوط تاریخی شده است/ امیدی به بهبود شرایط و رشد و ارتقای سینما ندارم!

مهرداد میرفلاح

سینماپرس: مهرداد میرفلاح کارگردان سینما در خصوص فقدان مضامین سالم در سینمای اجتماعی و کمدی و بحران ابتذال و سیاهی در سینمای کشور گفت: فرهنگ و هنر دچار یک سقوط تاریخی شده است و دیگر راه نجاتی برای برون رفت از این شرایط اسفبار وجود ندارد.

کارگردان فیلم های سینمایی «خواب لیلا» و «زن بدلی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در حوزه سینما از پیش تولید گرفته تا دوران تولید و پس از تولید و پخش و اکران آثار آنقدر دست اندازهای فراوان و اما و اگر ها و اعمال سلیقه های مختلف وجود دارد که حتی یک فرد با نبوغ ذاتی هنری اگر همه نوع امکانات هم در اختیار داشته باشد باز نمی تواند تغییر مثبتی در این حوزه حاصل کند.

وی ادامه داد: سال ها است بسیاری افراد عنوان می کنند که می خواهیم فرهنگ و هنر به ویژه سینما را از ابتذالی که در آن فرو رفته نجات دهیم اما همه این ها در حد همان حرف باقی مانده است پس بهتر آنکه خودمان را گول نزنیم و به روزهای روشن برای سینمای ایران امیدوار نباشیم چرا که قطعاً و یقیناً همانطور که سال به سال و روز به روز اوضاع و احوال سینما بد و بدتر شده است هیچ اتفاق خوبی در ایام پیش رو نیز رخ نخواهد داد و این مسیر پر غلط همچنان ادامه خواهد داشت.

میرفلاح با تأکید بر اینکه هیچ امیدی به بهبود شرایط و رشد و ارتقای سینما ندارم تصریح کرد: متأسفانه نه تنها حوزه فرهنگ و هنر و سینما دچار تشتت و آشفتگی فراوان شده که ما در حوزه های دیگر هم شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. سینما از بدنه جامعه جدا نیست، عوامل سینما هم بخشی از جامعه هستند و زمانی که یک جامعه با مشکلات پیچیده روبرو باشد از خرید نان در یک نانوایی گرفته تا بخش ها و حوزه های دیگر همه و همه با بحران روبرو خواهند شد.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: تردید نکنید کسانی که نفع شان این است که سینما این چنین باشد هرگز اجازه تحولات مثبت در سینما را نخواهند داد و چه بسا که ما شاهد اوضاع بدتر از این نیز باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.