دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

حمیدی مقدم در پاسخ به سینماپرس:

ترویج امید در آثار مستند به شکل فرمایشی و سفارشی قابل اجرا نیست!

محمد حمیدی مقدم در نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»

سینماپرس: محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دبیر پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت در پاسخ به پرسش سینماپرس مبنی بر جایگاه مستندهای اجتماعی امیدبخش در میان فیلم های این دوره از جشنواره گفت: ترویج امید در آثار مستند به شکل فرمایشی و سفارشی قابل اجرا نیست!؛ این در حالی است که وظیفه مدیران و سیاستگذاران سینمای کشور تزریق روحیه امیدواری در جامعه، نشان دادن دستاوردهای نظام اسلامی و... است و مشخص نیست چرا مدیرعامل این نهاد دولتی که طی سال های اخیر تولیداتی سیاه نما و فارق از رویکردها، اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی داشته، چنین پاسخی داده است!

به گزارش سینماپرس، نشست رسانه ای پانزدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت روز دوشنبه ۱۵ آذرماه به صورت آنلاین برگزار شد. سیدرضا منتظری از سینماپرس پرسشی به شرح ذیل از محمد حمیدی مقدم کرد.

با توجه به بحران های متعدد اجتماعی به وجود آمده طی سال های اخیر که به واسطه ناکارآمدی مدیران دولت تدبیر و امید صورت گرفته، نیاز جدی برای تولید آثار مستند اجتماعی امیدبخش بیش از هر زمان دیگری احساس می شود؛ مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در این رابطه چه تلاشی کرده و آیا در جشنواره سینماحقیقت شاهد حضور چنین آثاری هستیم؟

حمیدی مقدم در پاسخ به این سوأل گفت: قطعاً نگاه به امید در سینمای مستند با وجوه دیگر سینما متفاوت است. در زیرلایه آثار بخشی از امید نهفته خواهد بود اما شاید مستندساز رنج ها را مطرح کند. بی شک جستجوگری و کاوش و تحقیق و جسارت فیلمساز اهمیت دارد؛ این مد نظر مرکز است!

وی ادامه داد: این وضعیت همه گیری کرونا و وضعیت معیشتی سخت برای همه اقشار کشور می تواند تأثیر در فیلم ها باشد. هدف ما این نیست که فیلم سفارشی بسازیم. بنده معتقدم آنچه نیاز است از ایران امروز به جهان مخابره شود باید در آثار مستند دیده شود. زندگی امروز با مشقات است اما امید به آینده نیز وجود دارد در هر صورت ترویج امید در آثار مستند به شکل فرمایشی و سفارشی قابل اجرا نیست!

لازم به توضیح است در خبر منتشر شده از سوی روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بخش مهمی از پرسش سینماپرس مبنی بر ناکارآمدی مدیران دولت تدبیر و امید سانسور شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.