یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

به کارگردانی مهدی جعفری؛

حضور «یدو» در بخش رقابتی جشنواره فیلم داکا بنگلادش

فیلم سینمایی «یدو»

سینماپرس: «یدو» ساخته مهدی جعفری تولید مشترک کانون و بنیاد فارابی در بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا بنگلادش برای دریافت جایزه بهترین فیلم کودک رقابت می‌کند.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «یدو» ساخته مهدی جعفری در بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا بنگلادش برای دریافت جایزه بهترین فیلم کودک رقابت می‌کند.

در این دوره از جشنواره داکا ۱۸ اثر به بخش مسابقه فیلم‌های کودکان و نوجوانان راه پیدا کرده که در این میان ۵ فیلم از ایران و ۱۳ اثر از کشورهای تایوان، اسپانیا، روسیه، هند، فرانسه، فنلاند، استونی، آرژانتین و مصر قرار دارد.

فیلم سینمایی «یدو» در گونه دفاع مقدس و کودک و نوجوان است و اولین ماه‌های جنگ تحمیلی در آبادان در حال محاصره را به تصویر کشیده است.

«یدو» عنوان بهترین فیلم سی‌ و نهمین جشنواره فیلم فجر و بهترین فیلم بخش بین‌الملل سی‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را در کارنامه خود ثبت کرده است.

بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا بنگلادش از ۲۵ دی تا ۳ بهمن ۱۴۰۰برابر با ۱۵ تا ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲ در شهر داکا کشور بنگلادش به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

یادآوری می‌شود دوره قبلی این جشنواره نیز فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی‌زاده از تولیدات سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این بخش حضور داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.