شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

به کارگردانی «مریم بحرالعلومی»؛

«پاسیو» به استانبول می‌رود

فیلم سینمایی «پاسیو»

‌سینماپرس: فیلم سینمایی «پاسیو» اولین ساخته مریم بحرالعلومی به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم «نارتوگان» استانبول راه یافت.

به گزارش سینماپرس، «پاسیو» اولین فیلم بلند مریم بحرالعلومی در ادامه رقابت‌های جهانی خود به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم Nartugan استانبول با شعار «جشن تولد خورشید» راه یافته و با دیگر آثار این جشنواره رقابت خواهد کرد.

جشنواره Istanbul International Nartugan Film Festival (IINFF) قصد دارد با کمک سینما یک وحدت فرهنگی بین مردمی که به زبان ترکی و لهجه‌های آن صحبت می‌کنند، در هر کجا که باشند، ایجاد کند.

‌فیلم‌های بخش مسابقه این جشنواره از میان بیش از ۳ هزار فیلم برگزیده شده است که منتخبان ۱۳ تا ۱۶ دسامبر مصادف با ۲۲ تا ۲۵ آذرماه در سینما Beyoğlu استانبول به نمایش در می‌آیند و ۲۰ دسامبر همزمان با ۲۹ آذرماه نیز مراسم اختتامیه برگزار می شود.

Nartugan یا Nardugan در فرهنگ ترک‌ها معادل شب یلدا و آغاز فصل زمستان است و به همین مناسبت اختتامیه این جشنواره در آستانه شب یلدا (۲۰ دسامبر) و همزمان با آغاز تعطیلات ترکی و کریسمس مسیحی‌ها برگزار می‌شود.

‌بهناز جعفری، کریم امینی، محدثه حیرت، یاسمن ترابی، بهروز قادری، سحر غمخوار، زنده‌یاد حسین ملکی، بابک انصاری، شقایق فراهانی و پوریا پورسرخ، بازیگران «پاسیو» هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.