شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

نظارت؛ حلقه مفقوده سینمای ایران/۱۱

سلطانی: مدیران سینمایی نباید به آثار مبتذل اجازه نمایش دهند/ هنرمند اهل خرد، دانش و مطالعه که دل در گرو کشورش داشته باشد هرگز راضی نمی شود دست به تولید آثار سیاه و مبتذل بزند

جهانبخش سلطانی

سینماپرس: جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص اهمیت نظارت جدی بر تولیدات سینمایی گفت: مدیران سینمایی نباید به آثار مبتذل اجازه نمایش دهند چرا که این فیلم ها علاوه بر ایجاد آسیب های روحی، روانی و اجتماعی باعث می شوند ضربات جبران ناپذیری بر پیکره نحیف فرهنگ و هنر ایران اسلامی بخورد، ضرباتی که دیگر قابل جبران نیست و باعث از بین رفتن فرهنگ و هویت ملی می شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «بچه های طلاق» و «حماسه مجنون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هنرمند اهل خرد، دانش و مطالعه که دل در گرو کشورش داشته باشد هرگز راضی نمی شود دست به تولید آثار سیاه و مبتذل بزند. کسی که شناسنامه داشته باشد، هویت داشته باشد، ارزش ها و اخلاق را بشناسد فقط برای رشد و تعالی کشورش تلاش می کند پس با این حساب به نتیجه می رسیم کسی که برای کاسبکاری یا هر دلیل دیگری دست به تولید آثار ضد اخلاقی، ضد فرهنگی و حتی ضد حکومتی می زند نباید در جرگه هنرمندان محسوب شود.

وی ادامه داد: من هم مانند تمام ملت شریف ایران اسلامی از آثار مبتذل حالم بد می شود. این آثار که در قالب های گوناگون عرضه می شوند شاید در ظاهر چیز چندان مهمی به نظر نرسند اما ضربه ای که به هویت و شناسنامه و فرهنگ و ادب این ملت بزرگ و این کشور تاریخ ساز می زنند آنقدر کاری است که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

این سینماگر تأکید کرد: من امیدوارم یکایک مدیران سینمایی و نهادهای نظارتی دولت سیزدهم با نظارت جدی، دقیق و موشکافانه مانع تولید، عرضه و پخش آثاری شوند که فرهنگ و هویت دینی و ملی ما را زیر سوأل می برند و دشمن شاد کن هستند.

سلطانی تأکید کرد: سینمای ایران اسلامی باید سینمای ارزش ها باشد، باید سینمای اخلاقیات باشد، باید جایگاهی برای انسان سازی باشد و این مهم مقدور نمی شود مگر با همت عالی یکایک سیاستگذاران و مدیران فرهنگی و سینمایی که دیگر با دیده اغماض به فیلم های مبتذل و غرض ورزانه نگاه نکنند و اجازه ندهند این نوع آثار روح و روان مردم را مخدوش نمایند.

این بازیگر پیشکسوت در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: سوژه های ارزشمند برای تولید کم نیستند! تاریخچه انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس و... سرشار از داستان ها و موقعیت هایی است که هریک می توانند دستمایه تولید ده ها اثر ارزشمند و ماندگار برای سینما و تلویزیون شوند. ما باید حماسه پرشور امت ایران اسلامی را که توانستند یکی از بزرگترین انقلاب ها در سراسر دنیا را رقم بزنند مرتباً در آثار سینمایی و تلویزیونی مان به تصویر بکشیم، ما باید دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان عرضه کنیم نه اینکه برعکس رفتار نموده و هویت ملی مان را بر باد دهیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.