چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

نظارت؛ حلقه مفقوده سینمای ایران/۱۰

اختری: برخورد تعارفی نهادهای نظارتی باعث ایجاد تشتت و بلبشو در کلیه حوزه ها شده است/ مدیران سینمایی باید جلوی ترویج بیشتر ابتذال را بگیرند

حسن اختری

سینماپرس: حسن اختری دبیرکل سابق انجمن روزنامه نگاران مسلمان در خصوص اهمیت نظارت جدی بر تولیدات سینمایی گفت: بنده صراحتاً عرض می کنم که مهمترین و بزرگترین معضل کشور ما فقدان نظارت در تمامی بخش های فرهنگی، هنری، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... است و برخورد تعارفی نهادهای نظارتی باعث ایجاد تشتت و بلبشو در کلیه حوزه ها شده است.

این کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فقدان نظارت درست و اصولی به واسطه نبود دستگاه های نظارتی نیست چرا که بر اساس تحقیقی که بنده پیش از این انجام داده ام ما حدود ۱۸ دستگاه نظارتی در کل کشور داریم؛ مسأله فقدان نظارت تنها به دلیل وقع ننهادن به اصل نظارت است که این پدیده باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: اصل نظارت در همه دنیا وجود دارد اما متأسفانه ما در کشورمان همواره تنها شاهد شنیدن عنوان نظارت هستیم و در عمل نظارتی وجود ندارد. بی تردید برای حکمرانی خوب هر دولت و حکومتی نظارت یکی از اصول لازم و اساسی است اما در کشور ما به این اصل اساسی هیچ بهایی داده نمی شود.

اختری سپس با اشاره به وضعیت آشفته حوزه فرهنگ و هنر که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث ولنگاری فرهنگی شده است اشاره کرد و اظهار داشت: تمامی مسئولان فرهنگی و هنری کشور موظفند تا نظارت جدی بر تولید کالاها و آثارشان داشته باشند. به ویژه سینما که این روزها به زعم صاحب نظران، کارشناسان و متخصصان این حوزه دچار ابتذال شدیدی شده باید به اصل نظارت توجه جدی تری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نظارت جدی اراده ای آهنین می خواهد و مدیران سینمایی باید جلوی ترویج بیشتر ابتذال را بگیرند؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای خودش دارای معیارها، ارزش ها و اصولی است که همه هنرمندانی که می خواهند در این نظام کار و فعالیت کنند باید مقتضیات آن اصول را نظر گرفته و سپس مبادرت به تولید آثارشان کنند.

اختری در خاتمه این گفتگو افزود: نظارت به نفع همه جامعه، به نفع رشد کشور و به نفع آینده سازان جمهوری اسلامی ایران است. بی تردید تنها کسانی از وجود نظارت در کشور ناراحت می شوند که در جبهه معاندان نظام و انقلاب اسلامی قرار دارند و می خواهند برای آن ها کار و فعالیت کنند و به همین دلیل از نظارت جدی هراس دارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.