سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

برای انتخاب بهترین فیلم‌های سال؛

اسکار اسپانیا نامزدهایش را شناخت/ فیلم خاویر باردم نامزد ۲۰ جایزه

خاویر باردم در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸

سینماپرس: با معرفی نامزدهای جوایز «گویا» که به عنوان اسکار اسپانیا شناخته می‌شود، فیلم «رییس خوب» با بازی خاویر باردم با کسب نامزدی در ۲۰ رشته رکورددار شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ددلاین، فیلم کمدی-درام «رییس خوب» با بازی خاویر باردم در مراسم معرفی نامزدهای جوایز گویا ۲۰۲۲ که شب پیش برگزار شد موفق شد تا در ۱۷ بخش از ۲۸ بخش جوایز ۲۰ نامزدی دریافت کند و رکورددار جدیدی در این زمینه در همه سال‌هایی که این جوایز اهدا می‌شود بشود.

نامزدی در بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی برای فرناندو لئون د آراندوا و بهترین فیلمنامه اوریجینال از جمله موفقیت‌های این فیلم است.

در بخش بازیگری نیز این فیلم رکورد دیگری به جا گذاشته و با نامزدی در ۷ بخش خود را مطرح کرده است. باردم در بخش بهترین بازیگر مرد، سلسو بوگالو، فرناندو البیزو و مانولو سولو در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل و نیز سونیا الامارکا برای بهترین بازیگر زن نقش مکمل و ۳ بازیگر دیگر این فیلم در بخش بهترین بازیگران زن و مرد نوظهور نامزد گویا شده‌اند.

فیلم «رییس خوب» همچنین در بخش‌های بهترین موسیقی متن، بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین کارگردانی هنر، بهترین طراحی لباس، بهترین گریم و آرایش مو، بهترین صدا، و بهترین جلوه‌های ویژه نامزد دریافت جایزه شده است.

خاویر باردم در این فیلم در نقش مالک یک کارخانه ظاهر شده که می‌بیند برنامه‌هایش برای کنترل نیروی کار نتیجه مناسبی ندارد.

این فیلم به عنوان نماینده اسپانیا در بخش اسکار بین‌المللی ۲۰۲۲ نیز معرفی شده است.

در همین حال فیلم جدید پدرو آلمادوار یعنی «مادران موازی» با کسب ۸ نامزدی رقیب اصلی جوایز گویا با فیلم «رییس خوب» است که برای کسب عنوان بهترین فیلم با این فیلم رقابت می‌کند.

در کنار لئون د آرانوآ، آلمادوار و ایسیار بولایین و نیز مانوئل مارتین سوئنسا سازنده «دختر» نیز در بخش کارگردانی از دیگر نامزدها هستند.

سی‌ و ششمین جوایز گویا که از سال ۱۹۸۷ شروع به کار کرده برندگان خود را ۱۲ فوریه سال جدید در والنسیا معرفی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.