دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

سریال نخ نما شده تهدید و ارعاب صنوف معترض به خانه سینما!

از افسارگسیختگی بازیگر معلوم الحال علیه منتقدان عملکرد هیأت مدیره تا اجبار و اصرار برای ارسال تکذیبیه مصاحبه کنندگان علیه خانه سینما!

خانه سینما

سینماپرس: در حالی که عملکرد مدیران خانه سینما طی سال های اخیر همواره با شبهات بسیاری روبرو بوده و حتی بسیاری از اصناف حضور مدیرعامل فعلی این نهاد را برخلاف اساسنامه خانه سینما می دانند و هنوز مسأله بودجه بیت المال که قرار بوده به عنوان عیدی در اختیار یکایک اعضای این نهاد قرار بگیرد روشن نشده، خبرهای جدیدی از درون خانه سینما به گوش می رسد که حکایت از رویکرد فاشیستی شاه نشینانی دارد که سال ها است دست در دست هم داده و برای خود مأمن امنی به اسم خانه سینما به وجود آورده اند! جدیدترین خبر سریال نخ نما شده تهدید و ارعاب صنوف معترض به خانه سینما به ویژه کسانی است که اخیراً با مصاحبه های خویش خواهان برچیده شدن شیوه فعلی خانه سینما شده اند به نحوی که شنیده می شود صبح دوشنبه ۸ آذرماه قرار است جلسه ای در مورد انحلال صنوف معترض به عملکرد هیأت مدیره برگزار شود.

به گزارش سینماپرس یکی از روسای صنوف خانه سینما که مایل نبود نامش فاش بشود اظهار داشت: برخی از این افراد رسماً کمر به قتل صنوف منتقد و معترض نسبت به عملکردشان بسته اند. جالب آنجا است که با فشار و تهدید و ارعاب و پیغام های مختلف می خواهند کسانی را که گفتگو کرده اند وادار به ارسال تکذیبیه کنند اما خوشبختانه هیچ یک حرف خود را نقض نکرده و راضی به ارسال هیچ تکذیبیه ای نشدند.

در ادامه اتفاقات اخیر شنیده می شود در روز برگزاری مجمع عمومی که برخلاف اساسنامه و قانون ۱۱ صنف از حضور در آن منع شده بودند، یکی از بازیگران حامی جریان فتنه وسط جلسه بلند شده و خواهان برخورد با منتقدان خانه سینما می شود!

بر اساس شنیده های سینماپرس گویا قرار است برخی صنوف معترض به عملکرد خانه سینما که راضی به ننگ ثبت اصناف شان در ذیل وزارت کار نشده اند در جلسه صبح امروز تعلیق شوند که از جمله این اصناف کانون کارکنان لابراتوار سینمای ایران، کانون آهنگسازان سینمای ایران، انجمن منشیان صحنه و... هستند.

در همین رابطه یکی از مسئولان صنوف خانه سینما که تمایل نداشت نامی از وی برده شود به سینماپرس گفت: اگر چنین کاری که از اساس برخلاف قانون است رخ دهد ما ساکت نخواهیم نشست و سریعاً به وزارت ارشاد و سازمان سینمایی مراجعه خواهیم کرد و خواهان بسته شدن خانه سینما خواهیم شد چرا که این خانه هیچ عایدی و کارکردی برای سینماگران و اصناف سینمایی ندارد.

خانه سینما سال ها است نتوانسته علیرغم اهداف اصلی و شعارهای مدیرانش بدل به مأمن و پناهگاهی امن برای سینماگران درمانده ای باشد که با مشکلات عدیده معیشتی و رفاهی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند. بعد از سال ها از راه‌اندازی این نهاد که عنوان جامعه اصناف سینمای ایران را با خود به یدک می کشد اما در آن حرکتی در راستای احقاق حقوق صنوف سینمایی دیده نمی شود، هنوز یک بیمه بیکاری برای سینماگران وجود ندارد، همچنین مسأله تأمین امنیت شغلی سینماگران سال ها است روی زمین مانده است.

اینک اصناف باید تکلیف خود را با خانه سینما روشن کنند. بی شک دیگر زمان آن رسیده تا صنوف به جان آمده از اهمال کاری ها، نامدیریتی ها و خودکامگی های مدیران خانه سینما یک بار برای همیشه دست در دست هم دهند و با خروج از این نهاد ضدصنفی، سعی بر آن داشته باشند تا برخی امکانات ابتدایی را برای اعضای شان به وجود آورند؛ مانند خروج انجمن سینماداران از خانه سینما که در یک کلام محصول تدبیری است برآمده از هوشمندی، آینده نگری صنفی و حرکتی صحیح در مسیر منافع عمومی سینمای ایران که در صورت تحلیل واقع بینانه می‌تواند آغازگر تحولی عمیق در خانه سینما گردد.

از سوی دیگر به دلیل آنکه اصناف سینمایی که از زدوبندها و لابی گری مدیران شاه نشین خانه سینما در سال های گذشته در رنجند چون نمی توانند به حقوق اولیه خود دست پیدا کرده و مشکلات معیشتی و رفاهی اعضای صنف شان را حل نمایند، در این وانفسا مداخله جدی محمد خزاعی به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی می تواند بسیار اثربخش باشد؛ مداخله ای از جنس قهری که منجر به بسته شدن دکان خانه سینما شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.