یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱

واکنش کارگردان «شهر گربه‌ها» به اعتراض‌ها نسبت به «ابتذال گسترده» در این اثر سینمایی؛

هاشمی: به احترام معترضان فیلم را اصلاح خواهم کرد!

فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها»

سینماپرس: سیدجواد هاشمی، کارگردان فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» در واکنش به اعتراض‌ها نسبت به فیلمش گفت: فیلم را اصلاح خواهم کرد تا این تصور به وجود نیاید که برای من نظرات و عواطف دینداران و افراد مذهبی که همیشه به من لطف داشتند، مهم نیست.

به گزارش سینماپرس، انتشار تیزر فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» به کارگردانی سیدجواد هاشمی در روزهای گذشته اعتراض‌ها و واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشته است. برخی دغدغه‌مندان ساحت فرهنگ و مذهب در واکنش به ترویج رقص در این فیلم و اباحه‌گری در سینما، سوژه‌ای در «فارس من» ثبت کرده‌اند که اکنون بیش از ۱۵ هزار امضا دارد (+)؛ آن‌ها خواستار لغو نمایش فیلم هستند.

سیدجواد هاشمی تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان این فیلم در گفت‌وگو با فارس در واکنش به این اعتراض‌ها اظهار داشت: به نظر می‌رسد کسانی که نسبت به محتوای فیلم «شهر گربه‌ها» معترض هستند و حتی برخی از آنها کمپینی را نیز بر علیه فیلم راه اندازی کردند، هنوز به تماشای این فیلم ننشستند، زیرا اگر اینگونه بود فروش فیلم «شهر گربه‌ها» حداقل از یک میلیارد گذشته بود. کار تیزرساز، ساخت کلیپی از بخش‌های جذاب فیلم برای جمعیت سینمارو است.

وی افزود: من ۳۰ سال مربی تربیتی بوده‌ام و بارها در فیلم‌ها شهید شده‌ام و یادواره شهدا برگزار کرده‌ام، بنابراین حساسیت‌ها را درک می‌کنم اما برای بچه‌ها فیلم می‌سازم و بارها آن را تماشا می‌کنند و مفاهیمی همچون نفی مهاجرت غلط را درک می‌کنند. چون فیلمسازی یعنی نفوذ غیرمستقیم برای بیان مفاهیم بلند.

هاشمی ادامه داد: متاسفانه فیلم را ندیده قضاوت کردند، درحالی‌که داستان و پیام فیلم «شهر گربه‌ها» مبارزه با ترامپ و خوی استکبارستیزی است.

کارگردان فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» اظهار داشت: به احترام معترضان به این فیلم، تعدادی از پلان‌هایی را که در تیزر استفاده شده است، حذف می‌کنم و فیلم را اصلاح خواهم کرد تا این تصور به وجود نیاید که برای من نظرات و عواطف دینداران و افراد مذهبی که همیشه به من لطف داشتند، مهم نیست.

هاشمی در پایان تأکید کرد: بعد از اصلاح برخی پلان‌ها و انجام مراحل فنی، نسخه جدید فیلم در اختیار سالن‌های سینما قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.