سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

کارگردان فیلم سینمایی ««پالایشگاه»»:

ترجیح دادیم «وزارت نفت» پای کار بیاید تا لااقل پالایشگاه در اختیار ما قرار بگیرد

نشست خبری فیلم سینمایی «آبادان یازده۶۰»

سینماپرس: مهرداد خوشبخت درباره سرانجام پروژه سینمایی «پالایشگاه» ضمن اشاره به ادامه تحقیقات برای نگارش فیلمنامه از انتظار برای به سرانجام رسیدن مذاکرات با وزیر جدید نفت خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مهرداد خوشبخت کارگردان سینما در گفتگو با مهر درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: در حال حاضر پیگیر کارهای مرتبط با پروژه سینمایی «پالایشگاه» هستم. کارهای این پروژه تا مرحله‌ای پیش رفت که ابتدا به بحران کرونا خورد و متوقف شد و بعد از آن هم وزیر نفت تغییر کرد اما مجدد یک سری از پیگیری‌ها را آغاز کرده‌ایم تا ببینیم چه زمانی به نتیجه خواهد رسید.

وی درباره نگارش فیلمنامه «پالایشگاه»، با اشاره به آماده‌سازی طرح اولیه آن درباره عدم همکاری مجدد با سازمان اوج پس از فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» برای این پروژه عنوان کرد: از آنجایی که ماجراهای این فیلم در یک پالایشگاه می‌گذرد و لوکیشن اصلی آن هم یک پالایشگاه است، ترجیح دادیم وزارت نفت پای کار بیاید تا لااقل پالایشگاه در اختیار ما قرار بگیرد. اصل ماجرای این فیلم مربوط به یک پالایشگاه است و همانطور که ۷۰ تا ۸۰ درصد داستان «آبادان یازده ۶۰» در یک رادیو می‌گذشت، این فیلم هم در پالایشگاه آبادان می‌گذرد و باید حتماً وزارت نفت پای کار بیاید.

خوشبخت درباره سابقه همکاری وزارت نفت با پروژه‌های سینمایی هم تأکید کرد: تمام فیلم‌های مرتبط با نفت مثل پروژه‌های محمد بزرگ‌نیا مانند «جنگ نفتکش‌ها» و «طوفان» با حمایت وزارت نفت به سرانجام رسیده است.

وی در پایان درباره پیشرفت مذاکرات با وزارت نفت برای پروژه «پالایشگاه» هم توضیح داد: از آنجایی که وزیر نفت به تازگی تغییر کرده و زیرمجموعه‌های آن هنوز به درستی مستقر نشده‌اند، احتمالاً این مذاکرات تا پایان امسال ادامه داشته باشد. تحقیقات ما برای فیلمنامه در مقطعی به دلیل کرونا متوقف شد چراکه خیلی‌ها برای مصاحبه همراه نمی‌شدند و به همین دلیل تلاشم در حال حاضر این است که تحقیقات خود را در قالب یک کتاب جمع‌آوری کنیم. هیچ متن مکتوبی درباره بازه‌ای که می‌خواهیم در این فیلم به آن بپردازیم وجود ندارد و موازی با همین فرآیند تحقیقات، فیلمنامه را هم تکمیل می‌کنیم. داستان فیلم هم در یک سال محاصره آبادان در حد فاصل آبان ۵۹ تا مهر ۶۰ می‌گذرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.