شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

شورای عالی انقلاب فرهنگی و لزوم تحول در ساختار فرهنگی کشور/۷

افتخاری: شورای عالی انقلابی فرهنگی باید تمام توان و قدرت خود را برای بومی سازی کامل فضای مجازی به کار گیرد/ فرهنگ قرآنی باید در کشور جاری و ساری شود

لاله افتخاری

سینماپرس: دکتر لاله افتخاری عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پی انتصاب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و لزوم تحول در ساختار فرهنگی کشور گفت: شورای عالی انقلابی فرهنگی باید تمام توان و قدرت خود را برای بومی سازی کامل فضای مجازی به کار گیرد و در مقابل انحراف و ابتذال گسترده پیام رسان های خارجی سدی مستحکم ایجاد نماید. به فرموده حضرت آقا فضای مجازی، فضایی حقیقی است و از این رو ما نباید این بخش مهم را به حال خود رها کنیم.

این عضو جمعیت زنان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروزه پیام رسان های داخلی نیاز به حمایت جدی و همه جانبه تمامی مسئولان، دستگاه ها و نهادها دارند. شورای عالی انقلاب فرهنگی باید سامانه های داخلی را تقویت کند. ما علاوه بر این باید در بخش تولید محتوا نیز عملکردی موثر داشته باشیم و بتوانیم جامعه را به آگاهی برسانیم.

وی ادامه داد: آنچه در پیام رسان های خارجی دیده می شود جز انحراف و انحطاط چیزی نیست و ما بر اساس نیاز روز کشور باید به سمت ملی شدن فضای مجازی حرکت کنیم تا ان شاالله آحاد افراد جامعه از مواهب آن بهره مند گردند.

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری سپس با تأکید بر اینکه فرهنگ قرآنی باید در کشور جاری و ساری شود تصریح کرد: یکی از زیرمجموعه های شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی است. ما باید آگاه باشیم که تا به قرآن و عترت نگاه نکنیم نمی توانیم در هیچ عرصه ای موفق ظاهر شویم و از این رو نیازمندیم تا نظارت جدی بر عملکرد شورای توسعه فرهنگ قرآنی و حسن اجرای اسناد ۴ گانه ای که در این شورا مصوب شده داشته باشیم تا از انحراف شورا جلوگیری شود.

افتخاری در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از مهمترین قرارگاه های فرهنگی کشور است. این شورا تنها فرهنگی نیست و جبنه علمی هم دارد چرا که برای دانشگاه هم تصمیم می گیرد و این مقوله اهمیت آن را صدچندان می کند.

وی متذکر شد: ما باید با نگاه به درون و استفاده از تجربیات موفق جهانیان و بومی سازی آن کشور را در تمامی بخش ها و زمینه ها پیشرو و فعال کنیم و اجازه ندهیم تا نفوذ بیگانگان و تهاجم فرهنگی دشمنان باعث آن شود که خودباوری از ما سلب شده و با عملکرد ناصحیح آب در آسیاب دشمنان بریزیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.