چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

شورای عالی انقلاب فرهنگی و لزوم تحول در ساختار فرهنگی کشور/۳

معصومی: برخی تولیدات سینمای رژیم منحوس پهلوی از برخی تولیدات مبتذل سینمای امروز اخلاق مدار تر بود!/ راه اندازی اینترنت ملی، نجات بخش فضای مجازی

پروانه معصومی

سینماپرس: پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما در پی انتصاب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و لزوم تحول در ساختار فرهنگی کشور گفت: من بازیگری هستم که هم پیش از انقلاب اسلامی در سینما فعالیت داشتم و هم پس از آن؛ به عنوان یک فرد قدیمی که از نزدیک سینما را در این ۲ برهه تاریخی لمس کرده عنوان می کنم برخی تولیدات سینمای رژیم منحوس پهلوی از برخی تولیدات مبتذل سینمای امروز اخلاق مدار تر بود و این اتفاقی تلخ و دردی جانکاه و سنگین است که ما در جمهوری اسلامی ایران شاهد بعد عظیمی از ابتذال هستیم و امیدوارم اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی تدبیری برای برون رفت از این اوضاع اسفبار داشته باشند.

بازیگر فیلم های سینمایی «جهیزیه ای برای رباب» و «ناصرالدین شاه آکتور سینما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ابعاد ولنگاری فرهنگی در حوزه فرهنگ و هنر بالاخص سینما آنقدر گسترده شده که از هیچ طرفی جمع نمی شود. مقام معظم رهبری بارها و بارها نسبت به رهاشدگی حوزه فرهنگ و هنر هشدار داده اند اما مسئولان یا در خواب غفلت بوده اند و دغدغه های ایشان را نشنیدند یا خود را به نشنیدن زده اند.

وی ادامه داد: دیگر اخلاق، مرام، انسانیت و کلیه صفات نیک و پسندیده از سینمای ایران رخت بسته؛ در حال حاضر هیچ چیز برای سینماگران و مدیران سینمایی اهمیت ندارد. برای کمی فروش بیشتر هر بی اخلاقی و فحاشی و حرکات جلف و ناپسندی را در دل فیلم ها می گنجانند و این اتفاق بسیار دردآور است.

این سینماگر با بیان اینکه این روزها همه در سینمای ایران به فکر دیده شدن و پول درآوردن هستند اظهار داشت: نه تنها تهیه کنندگان و فیلمنامه نویسان و کارگردانان که سایر دست اندرکاران آثار سینمایی نیز می خواهند یک شبه ره صد ساله را بپیمایند و از پله های ترقی بالا بروند حالا به چه قیمتی برایشان اصلاً مهم نیست! حاضرند هر کاری بکنند که دیده شوند و پول دربیاورند.

معصومی تصریح کرد: متأسفانه در طول بیش از ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد به ویژه طی سال های اخیر ما چشم مان را روی خیلی چیزها بسته ایم و باعث ترویج بی اخلاقی و فساد و ابتذال شده ایم. از این رو من امیدوارم با تدبیر و درایت ویژه در دولت سیزدهم شاهد جمع شدن همیشگی بساط مبتذل سازان باشیم.

بازیگر فیلم های سینمایی «مسافر ری» و «خارج از محدوده» در بخش دیگری از این گفتگو به ولنگاری شدید فضای مجازی اشاره کرد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید جلوی افسارگسیختگی فضای مجازی را بگیرد. متأسفانه فضای مجازی محلی برای گسترش فساد شده و باید مهار شود در غیر این صورت تمامی اندوخته های نیک ما را به باد خواهد داد و طی سال های بعد دیگر ذره ای اخلاق مداری را نمی توانیم در جامعه مشاهده کنیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: راه اندازی اینترنت ملی می تواند نجات بخش فضای مجازی باشد و من امیدوارم یکایک اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تدبیری اتخاذ کنند و جلوی استفاده از اپلیکیشن هایی که می توانند به نام هر فرد حقیقی و حقوقی صفحه ای باز کنند را بگیرند و فضای مجازی را محدود و قانون مند نمایند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.