سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

در بیستمین دوره؛

پهنه رودکی میزبان جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی می‌شود

جشنواره آیینی و سنتی

سینماپرس: دبیر اجرایی بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی گفت آثار بخش آئین‌ها و بازی‌ها، خیمه شب بازی و نقالی در پهنه رودکی اجرای زنده خواهند داشت.

به گزارش سینماپرس، مهدی ابدالی معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی و دبیر اجرایی بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از برگزاری این دوره از رویداد به صورت پخش مجازی و اجرای زنده خبر داد و گفت: بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی از ۱۴ آذر با برگزاری هشتمین دوره سمینارها کار خود را آغاز کرده و این دوره از جشنواره نیز از ۱۶ آذر با اجرای آثار نمایشی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی در ادامه افزود: از آنجا که همچنان محدودیت‌هایی به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود دارد تصمیم بر آن شد تا به منظور حفظ بیشتر سلامت هنرمندان و مخاطبان، سمینارها و نمایش‌های صحنه‌ای به صورت پخش مجازی از طریق سامانه‌های تلویزیون تئاتر ایران و تیوال در دسترس علاقمندان قرار گیرد و آثار بخش آئین‌ها و بازی‌ها، خیمه شب بازی و نقالی نیز در پهنه رودکی اجرای زنده داشته باشند.

ابدالی ضمن تشکر از حسین عالمبخش مدیر پردیس تئاتر تهران درباره زمان و نحوه ضبط آثار نمایشی حاضر در بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی عنوان کرد: ضبط آثار نمایشی استان تهران و البرز از ۶ تا ۱۰ آذر در پردیس تئاتر تهران انجام خواهد شد و ضبط آثار نمایشی شهرستان‌ها نیز با تامین هزینه توسط دبیرخانه جشنواره و براساس ابلاغ دستورالعمل‌هایی توسط گروه نمایشی صورت خواهد گرفت و درصورتیکه دستورالعمل‌های ابلاغ شده از سوی گروه نمایشی به صورت کامل رعایت نشود مجبور به حذف اثر از این رویداد خواهیم بود.

دبیر اجرایی بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: رونمایی از ۵ کتاب و بزرگداشت ۱۰ هنرمند از برنامه‌های این دوره از جشنواره است که جزئیات آن‌ها به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از ۱۴ آذر سال جاری به دبیری داوود فتحعلی بیگی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.