چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

لزوم رویکرد انقلابی در شوراهای پروانه ساخت و نمایش/۷

سهرابی: آقای خزاعی در صورت قابل دفاع نبودن خروجی شوراهای پروانه ساخت و نمایش نباید با اعضای این شوراها مماشات کنند/ توجه به مضامین و ارزش های انقلاب باید در اولویت باشد

روح الله سهرابی در آرام میگیریم

سینماپرس: روح الله سهرابی کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص لزوم بازنگری انقلابی در رویکرد شوراهای پروانه ساخت و نمایش گفت: سینمای ایران نیاز به تولیدات ارزشی و انقلابی دارد؛ آقای خزاعی در صورت قابل دفاع نبودن خروجی شوراهای پروانه ساخت و نمایش نباید با اعضای این شوراها مماشات کنند چرا که انتظار همگان از سازمان سینمایی دولت انقلابی سیزدهم خروجی بر اساس باورها، اعتقادات و آرمان های دینی و انقلابی است.

کارگردان فیلم های سینمایی «خاکستر و برف» و «محدوده ابری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مهمترین اتفاقی که باید در شوراهای پروانه ساخت و نمایش رخ دهد حضور افراد اهل و مرتبط با سینما است. حالا باید دید افرادی که برای این کار انتخاب شده اند مرتبط هستند، اهلیت دارند یا نه؟ بی شک وقتی اسمی که عقبه و پیشینه هنری و سینمایی ندارد یا اگر هم دارد مواضع و نگاه هایش ربطی به مضامین و ارزش و آرمان انقلاب ندارد، در لیست اعضای این شوراها دیده می شود می توان مطمئن شد که خروجی باب میلی از این شوراها بیرون نمی آید و عملکرد این شوراها قابل دفاع نخواهد بود.

وی ادامه داد: نه فقط در شوراهای پروانه ساخت و نمایش که در تعیین اعضای تمامی شوراها باید این قاعده مهم یعنی مرتبط بودن و اهلیت داشتند با دین و انقلاب رعایت شود و مدیران هرگز نباید بر اساس یک سری سفارشات و یا ملاحظات دست به گزینش و انتصاب افراد بزنند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه توجه به مضامین و ارزش های انقلاب باید در اولویت باشد تصریح کرد: بی توجهی به فرهنگ ملی و پاسداری از اعتقادات و آرمان ها و فرهنگ انقلاب اسلامی از جمله معضلات سینمای کشور طی سال های اخیر بوده که یکایک مدیران فرهنگی و سیاسی باید این کم کاری و نقصان را در دولت جدید اصلاح کرده و وضعیت حوزه فرهنگ و هنر را بهبود ببخشند.

سهرابی در پایان این گفتگو افزود: خوشبختانه ما بر اساس شناختی که از آقای خزاعی با سبقه و رزومه قابل دفاع شان داریم، امیدواریم که وضعیت سینما در دولت سیزدهم دچار تحولات مثبت شود. همه ما انتظارمان عملکردی متفاوت از سوی ایشان است و امیدوارم آقای خزاعی با برنامه ریزی دقیق، هدف گذاری مناسب و توجه به مسائل و مشکلات مأموریت ویژه ای بر عهده اعضای شوراهای پروانه ساخت و نمایش بگذارند تا آن ها با درایت و تدبیر به هر اثری مجوز ساخت نداده و اجازه ندهند سینما بیش از این دچار ولنگاری شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.