شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰

سرپرست معاونت امور هنری وزارت ارشاد:

توجه به مناطق محروم در حوزه فرهنگ و هنر از برنامه های دولت سیزدهم و وظیفه اخلاقی و سازمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

محمود شالویی

سینماپرس: نشست هماهنگی طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۱ استان کشور برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست مجازی هماهنگی طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۱ استان کشور برگزار شد.

این نشست با حضور محمود شالویی (مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی‌اکبر صفی‌پور (مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری)، صادق موسوی (مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران به نمایندگی از سازمان سینمایی کشور و نماینده ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حضور مجازی) مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان برگزار شد.

محمود شالویی در این نشست گفت: توجه به مناطق محروم در حوزه فرهنگ و هنر از برنامه های دولت سیزدهم و وظیفه اخلاقی و سازمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در این راستا برنامه ریزی هایی صورت می گیرد تا فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری در همه نقاط کشور جریان یابد و بتواند نقشی را در محرومیت زدایی و عدالت فرهنگی کشور ایفا کند. این رویکرد جریان توجه به مناطق محروم را استمرار و توسعه می دهد و به ایجاد اشتغال و رونق کسب و کارهای فرهنگی و هنری کمک می کند

شالویی در ادامه گفت: در این طرح فقط برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در نقاط و استان های مختلف کشور مدنظر نیست بلکه آموزش هنر به مثابه ابزاری مهم برای صیانت از هنرهای ملی و بومی و محلی که در معرض خطر فراموشی هستند مورد توجه اساسی است ضمن اینکه استمرار آن می تواند به عدالت در آموزش هنر و گسترش کسب و کارهای هنری در سراسر کشور کمک کند. در طرح آموزش هنر نیازها و خواسته های مناطق متناسب با ظرفیت های آنها از نظر رشته های هنری مورد توجه است.

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: در طرح آموزش هنر در مناطق محروم معاونت های هنری و فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت امور هنری، فرهنگی، سازمان سینمایی و ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد همکاری دارند و این طرح با محوریت دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت امور هنری با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها اجرا می شود و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با نهادهای دیگر در هر استان تعامل می کنند. دوره های آموزش هنر در مناطق محروم به دو صورت مجازی و حضوری بزودی آغاز خواهد شد.

علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری در ادامه نشست درباره اقدامات انجام شده برای طرح آموزش هنر گزارشی ارائه کرد و مدیران کل یا نمایندگان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها نظرات خود را درباره طرح بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.