چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

نظر «آقای سرمایه‌گذار بخش خصوصی» در مورد «اوج»:

هرکس سرمایه‌ای وارد «سینمای ایران» کند از منظر من اقدام مفیدی انجام داده است!

محمدصادق رنجکشان در هجدهمین جشن مدیران تولید سینمای ایران

سینماپرس: محمدصادق رنجکشان، تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار بخش خصوصی سینما، معتقد است هر سازمان و نهادی که سرمایه‌ای را وارد چرخه تولید در سینما کند، دست مریزاد دارد.

به گزارش سینماپرس، محمدصادق رنجکشان (تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار بخش خصوصی فعال سینما) به بهانه ۱۰ سالگی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، درباره عملکرد این سازمان گفت: سازمان اوج بیش از نقاط ضعف در این سال‌ها نقطه قوت داشته و احسان محمدحسنی مدیر این سازمان را مدیری کاربلد می‌دانم. این سازمان باوجود ماهیت دولتی، به خوبی توانسته در سینمای ایران کار کند. هرکس سرمایه‌ای وارد سینمای ایران کند، از منظر من اقدام مفیدی انجام داده است.

وی ادامه داد: فیلم‌هایی که سازمان اوج در این سال‌ها برای تولیدشان سرمایه‌گذاری کرده است، فیلم‌هایی نیست که بخواهیم به آن‌ها برچسب حاکمیتی بزنیم و معتقدم همین اندازه که سرمایه‌ای را وارد چرخه تولید سینما کرده‌اند، دست مریزاد دارد. طبیعی است که هر سرمایه‌گذاری بر مبنای نظر خودش فیلمی را تولید می‌کند، من فیلم براساس سلیقه و فکر خودم می‌سازم، دیگری هم براساس سلیقه و فکر خودش. نمی‌توان به این روند ایراد گرفت، کمااینکه عده‌ای به خود من هم ایراداتی می‌گیرند و مدام می‌پرسند از کجا پول آورده‌ای این فیلم‌ها را می‌سازی؟

رنجکشان افزود: اوج در زمینه سیاست‌های خاصی که برای خود تعریف کرده تا به امروز به خوبی توانسته در سینمای ایران کار کند و شخصا هیچ مخالفتی با فعالیت آن ندارم.

این سرمایه‌گذار سینما درباره همکاری سازمان اوج با طیف‌های مختلف سینماگران گفت: من به شخصه به فعالیت جوانان علاقمندم و معتقدم برای سینمای کشور باید از جوانان حمایت کنیم؛ چه من به‌عنوان یک سرمایه‌گذار مستقل، چه سازمان اوج به‌عنوان یک نهاد حاکمیتی. همه باید به جوانان کمک کنیم و شاهد هم بوده‌ایم که همین نسل چه فیلم‌های خوبی را در این سال‌ها ساخته‌اند. این به معنای کار نکردن با پیشکسوتان سینما نیست که شخصا با آن‌ها هم همکاری داشته‌ام اما حمایت از جوان‌ترها یک اصل است. باید تلاش کنیم جوانان بتوانند به صحنه بیایند و توانایی خودشان را نشان دهند. هر فیلمسازی بالاخره روزی اولین فیلمش را باید بسازد.

رنجکشان درباره مقایسه عملکرد سازمان اوج با دیگر نهادهای دولتی متولی حمایت از تولیدات سینمایی طی ۱۰ سال گذشته هم گفت: به نظر می‌رسد سازمان رسانه‌ای اوج، افرادی در درون خود دارد که کاربلد هستند و می‌دانند که چه باید بکنند. باقی نهادها هم کارشان را می‌کنند اما برخی بالاخره بیشتر و سخت‌تر کار می‌کنند. در این میان اوج دستور کارش به‌گونه‌ای دیگر بوده است. اوج باید فیلم‌هایی بسازد که مردم دوست داشته باشند. اگر روزی فیلمی بسازد و مردم به تماشای آن ننشینند و به تعبیری گیشه نداشته باشد، طبیعتا اوج هم پیشرفت نخواهد کرد. کمااینکه من هم اگر فیلمی بسازم که مردم دوست نداشته باشند، من هم موفق نخواهم بود.

این تهیه‌کننده سینما در پایان عنوان کرد: همه ما باید حواس‌مان جمع سرمایه‌مان باشد. چه این سرمایه از آن خودمان باشد چه از آن دولت. نباید سرمایه‌ها را به باد بدهیم. باید فیلم‌هایی بسازیم که مردم برای تماشای آن‌ها بلیت بخرند. اگر توانستیم این کار را بکنیم، یعنی به کشور خدمت کرده‌ایم، حالا هر کس که این کار را بتواند انجام دهد، مطلوب است؛ چه اوج، چه فارابی و چه هر کس دیگری.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.